نمایشگاهي علمی و فرهنگی از برگزیده تازه های نشر ایران با موضوعات مختلف از تاریخ19 تا30 شهریور ماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  مشهد رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت: این مجموعه که شامل3 هزارو700عنوان کتاب چاپی درموضوعات مختلف است پس از ثبت و فهرست نویسی دراختیار محققان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار می گیرد.

مهدی قیصری نیک خاطرنشان کرد: این کتب که توسط تعاونی ناشران سراسر کشور و از استانهای تهران، قم، خراسان رضوی، کرمانشاه، همدان، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، اصفهان یزد و ... براي سازمان ارسال شده است مورد توجه دوستداران کتاب و علاقه مندان به تازه های نشر ایران قراردارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ی آستان قدس رضوي يکي از افتخارات جهان اسلام است و با توجه به این‌که در سند چشم‌انداز اين سازمان، رسيدن به جايگاه غنی‌ترین و فعّال‌ترین کتابخانه‌ی منطقه و جهان اسلام تعيين شده است، لذا گردآوری و غنی‌سازي مجموعه کتاب‌های خطی، چاپي و دیجیتالی از اهداف سازماني و سیاست‌های تعیین‌شده سازمان مي باشد افزود: سازمان در راستای گردآوری منابع امسال بیشترین کتب چاپی را از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و ... خریداری نموده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون درکتابخانه مرکزي آستان قدس رضوی بیش از3میلیون و پانصد هزارجلد کتاب چاپی و حدود سه3 میلیون منبع اطلاعاتی دیجیتالی نگه داری می شود.

گفتني است سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي علاوه بر موزه حضرت رضا(ع) با شانزده گنجینه هنری و فرهنگی منحصر به فرد، مدیریت امور اسناد و مطبوعات با بيش از 13 میلیون برگ سند تاریخی و حدود یک میلیون و300 هزار نسخه نشریه ادواری، كتابخانه مركزي با 28800 متر مربع فضاي فرهنگي، مطالعاتي، داراي 38 كتابخانه وابسته و 10 كتابخانه تخصصي در سطح كشور است كه روزانه بيش از بيست و پنج هزار نفر از اين سازمان استفاده می‌کنند. /س

برچسب ها: نمایشگاه ، تازه ، نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.