يک کارشناس سياست خارجي گفت: گسترش نارضايتي‌هاي مردمي و تظاهرات سراسري در شهرهاي مختلف عربستان و همچنين عدم همکاري برخي دستگاه‌هاي دولتي با رژيم آل سعود باعث ناتواني اين رژیم در اداره کشور شده است.

جواد منصوري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در مورد موج بیداری اسلامی در عربستان و ناتوانی رژیم آل سعود در اداره این کشور گفت: موج بيداري اسلامي مدت ها است که در عربستان شکل گرفته و ما هر روز شاهد تظاهرات و کشتار انقلابيون هستیم و آنچه توانسته تاکنون رژیم آل سعود را تا حدودی پابرجا نگه دارد، تسلط سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي و همچنين وجود پليس سرکوب گر و رفتارهاي بسيار خشن آنها با مردم این کشور بوده است.

وي افزود: گسترش نارضايتي‌هاي مردمي و تظاهرات سراسري در شهرهاي مختلف عربستان و همچنين عدم همکاري برخي دستگاه‌هاي دولتي با رژيم سعودي باعث ناتواني اين دولت در اداره کشور شده و در آينده‌اي نه چندان دور شاهد وجود انقلابي ديگر در عربستان خواهیم بود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: سوابق تاريخي نشان مي‌دهد آل سعود ارتباط قوي با انگلیس و آمريکا دارد و طي 5 دهه گذشته به طور غير مستقيم توسط عوامل اروپايي اداره شده است اما کهنسالی و بیماری پادشاه این کشور به زودی با گسترش بیداری اسلامی و موج اعتراضات مردمی رژیم آل سعود را ساقط خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار