شماري از معترضان بحريني در خلال اقدامات سرکوبگرانه عناصر رژيم آل خليفه براي متفرق کردن تظاهرکنندگان در مناطق مختلف بر اثر اصابت گلوله هاي ساچمه اي زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني العالم ،  ائتلاف چهاردهم فوريه نيز خواستار تحصن امروز در مقابل منزل نبيل رجب فعال حقوق بشر بحريني شد.
از سوي ديگر نيروهاي رژيم بحرين شش تن از تظاهرکنندگان را که به سمت منامه در حرکت بودند بازداشت کردند.
فادي السيد گزارشگر اين شبکه با اشاره به اين که تظاهرات در حمايت از بازداشت شدگان در زندان هاي رژيم آل خليفه همچنان ادامه دارد افزود: بر همين اساس اهالي منطقه سنابس در تظاهراتي خواستار براندازي رژيم و برقراري نظام پارلماني در کشور شدند تا مردم منبع قدرت باشند. تظاهرکنندگان همچنين احکام ظالمانه اي را که عليه بازداشت شدگان صادر شده است محکوم کردند.
در ادامه گزارش آمده است: تظاهرکنندگان در ستره با سردادن شعارهايي خواستار بازخواست از مسئولان و در راس آنها حمد بن عيسي پادشاه اين کشور و حمد بن سلمان نخست وزير بحرين شدند و بر ضرورت  آزادي فوري بازداشت شدگان تاکيد کردند. تظاهرکنندگان در ديگر شهرهاي بحرين نيز خواستار عقب نشيني ارتش عربستان از بحرين شدند و بر ادامه تحرکات خود تا تحقق خواسته ها تاکيد کردند.
برخورد خشونت بار عناصر رژيم با تظاهرکنندگان و استفاده از گلوله هاي ساچمه اي به زخمي شدن شماري از آنها انجاميد. نيروهاي رژيم همچنين از بمب هاي صوتي عليه تظاهرکنندگان استفاده کردند.
در همين حال اهالي منطقه الدير به مقابله با نيروهاي رژيم پرداختند که پس از شليک گازهاي اشک آور و سمي به اين منطقه يورش بردند. در اين درگيري ها شماري از افراد  زخمي شدند.
همزمان با اين تحولات کنفرانسي با عنوان « تجاوزات همچنان ادامه دارد.. پس از گزارش بسيوني چه شد؟» برگزار شد و شرکت کنندگان در اين کنفرانس از ادامه کشته و زخمي شدن افراد در بحرين ابراز نارضايتي  کردند و رژيم را به اولويت دادن راه حل هاي امنيتي بر راه حل هاي سياسي متهم کردند.
"عبدالنبي العکري" رئيس مرکز حقوق بشر بحرين که در اين کنفرانس شرکت داشت گفت: حملات عناصر رژيم باعث ترس و وحشت ما نخواهد شد و ما به انجام وظايف ملي و انساني خود در هر جا و هر زمان ادامه مي دهيم.
"زهراء مرادي "از رهبران جمعيت الاخاء نيز که از جمله شرکت کنندگان در اين کنفرانس بود گفت: اگر بسيوني و کميته وي اکنون و پس از گذشت بيش از يک سال از حوادث بحرين بخواهند گزارشي ارائه کنند اين گزارش کاملا متفاوت با گزارش سابق خواهد بود.
در ادامه گزارش آمده است: از سوي ديگر جمعيت الوفاق بحرين محروم شدن شمار زيادي از دانش آموزان و دانشجويان از حق تحصيل به سبب تعقيب امنيتي را نقض حقوق بشر دانست و افزود شمار کودکان بازداشت شده در زندان هاي رژيم آل خليفه به هشتاد نفر رسيده است. اين جمعيت همچنين خواستار آزادي همه کودکان بازداشت شده و نيز استاد مهدي ابوديب رئيس انجمن معلمان شدند که از يک سال و نيم پيش تا کنون به سبب اتهامات بي اساس در زندان به سر مي برد.
همچنين منابع خبري از زخمي شدن خبرنگار شبکه اللؤلؤه هنگام پوشش اعتراضات بحرين خبر دادند.
خبرنگار اين شبکه هنگام پوشش تحولات و اعتراضات بحرين در درگيري هاي ديروز زخمي شد.
از سوي ديگر بلافاصله بعد از انتشار خبر تعرض به شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق ، صدها شهروند بحريني براي محکوم کردن اين اقدام و هشدار درباره پيامد ادامه اين سياست عليه مردم بحرين، تجمع کردند.  

تجمع کنندگان در حالي که تصاويري از شيخ علي سلمان در دست داشتند، شعار «هيهات منا الذله» سردادند.
برچسب ها: بحرین ، خشونت ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار