نمايندگان 30 کشور دنيا با شرکت در سومين کنفرانس مقاومت درباره حماقت حمله به سوريه هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، نمايندگاني از سي کشور دنيا که از سياست مقاومت حمايت مي کردند در اصفهان گردهم آمدند تا به بررسي چالش هايي که خط مقاومت با آن روبروست بپردازند.

شرکت کنندگان افکار و پيشنهادهاي خود را در سومين کنفرانس مقاومت مطرح کردند. مساله اي که شرکت کنندگان بر آن تاکيد مي کردند اين بود که نبايد در سايه توجه به بحران سوريه، قدس را از ياد برد. 

شرکت کنندگان از اينکه در سايه آنچه آن را خصمانه ترين توطئه اي که جهان پس از جنگ جهاني اول با آن روبرو بوده است  حلقه طلايي جناح مقاومت يعني دمشق شکسته شود هشدار دادند.

علي اکبر ولايتي مشاور رهبر ايران در امور بين الملل گفت: اينکه قوات جهاني نيروهاي خود را براي مداخله در بحران سوريه به حالت آماده باش درآورده و گروه هاي سلفي و القاعده را به سوريه فرستاده است نشان دهنده حجم دسيسه اي است که دمشق با آن روبروست آن ها مي خواهند با اين کار زيان هايي که در تونس، مصر و جاهاي ديگر داشته اند جبران کنند. 

سوريه حلقه طلايي زنجيره مقاومت است و اين کشور بهاي پايداري و حمايتش از مقاومت را مي پردازد از اين رو بايد از خطرات اقدام هايي که آن ها دارند در سوريه براي از ميان بردن پايداري ما انجام مي دهند هشدار دهيم.

نمايندگان گروه هاي مقاومت فلسطيني چه جنبش حماس و چه جهاد اسلامي و گروه هاي مقاومت لبناني چه جنبش امل و چه حزب الله به علاوه متفکراني از بحرين و مصر و کشورهاي اسلامي و غربي در اين مساله اشتراک نظر داشتند که بايد براي حل و فصل بحران سوريه از طرق ديپلماتيک تلاش کرد تا از اين راه از افتادن در دام فتنه جلوگيري کرد.

حسن قبلان نماينده جنبش امل لبنان گفت: دشمنان امروز تلاش مي کنند تا به ما در يکي از مهمترين محورهاي مان يعني سوريه ضربه بزنند در اين حال از ما انتظار مي رود که در کنار سوريه قرار بگيريم و از طرح ايران براي حل و فصل بحران سوريه حمايت کنيم.

هرچند مطلب اصلي بيانيه پاياني کنفرانس مقاومت هشدار درباره افتادن در حماقت فتنه و ماجراجويي بود با اين حال اين بيانيه بر ضرورت افزايش فرهنگ مقاومت براي مقابله با توطئه ها تاکيد کرد.

در سايه متغيرات بين المللي و منطقه اي بويژه درمورد بحران سوريه سومين کنفرانس مقاومت اسلامي بر ضرورت يکپارچگي تمامي طرف هاي مقاومت براي مقابله با توطئه ها تاکيد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار