معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: امروز قیمت مرغ کشتار روز با کاهش 250 تومانی به 5 هزار و 550 تومان رسید.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ابوالقاسم کوره چینی در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار کرد: در ماه رمضان امسال 6 هزار و 500 تن مرغ توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص قیمت مواد پروتئینی گفت: شرکت شیر پگاه خوزستان به عنوان تنها شرکت تولید شیر در استان، در بحث قیمت تابع تصمیمات این کمیسیون است اما قیمت‌های بالای مواد پروتئینی موجود در بازار از سوی شرکت‌های استان‌های دیگر است که جز مکاتبه نمی‌توان کار دیگری برای تنظیم قیمت آنها کرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ محصولات این شرکت هم‌اکنون با قیمت مناسب عرضه می‌شود و از امروز شیر پگاه نایلونی 900 گرمی با 1.5 درصد چربی به قیمت 900 تومان، پنیر 400 گرمی 1.5 درصد چربی به قیمت 2400 تومان و ماست 900 گرمی 1.5 درصد چربی به قیمت 1200 تومان، به اضافه 60 تومان ارزش افزوده عرضه می‌شوند.

وی به تأمین سویا و ذرت برای جوجه ریزها خبر داد و گفت: در زمینه تأمین سویا و ذرت مشکل و کمبودی نداریم و سازمان صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد سویا را با قیمت 900 تومان و ذرت را با قیمت 600 تومان در اختیار جوجه‌ریزها بگذارد.

کوره‌چینی گفت: در خصوص تأمین شکر نیز قرار بر این شده که شرکت توسعه نیشکر 5 هزار تن شکر را با قیمت هر کیلوگرم یک‌هزار تومان به ما بدهد اما این شرکت تنها یک‌هزار تن شکر آن‌ هم  با قیمت 1200 تومان را به ما تحویل داده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان ‌کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم شکر در بازار عمده‌فروشان 1260 تومان و بازار خرده‌فروشان 1500 تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به علت افزایش قیمت لبنیات بیان کرد: شیر خشک صنعتی مورد نیاز صنایع شیرینی دو سال است که وارد کشور نمی‌شود البته هم‌اکنون دولت اقدام به واردات 20 هزار تن شیر خشک کرده است و به زودی در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

کوره‌چینی افزود: قیمت گوشت قرمز گرم نیز از چند ماه گذشته ثابت مانده و با واحدهایی که بیش از قیمت تصویب شده فروش کردند، برخورد لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به نوسانات قیمت گوشت قرمز گرم در شهرستان‌ها خاطرنشان‌کرد: قیمت‌گذاری گوشت قرمز شهرستانی است و در کمسیون نظارت آن تعیین می‌شود./س
برچسب ها: کاهش ، قیمت ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.