رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده گفت: ثبت نام اینترنتی در برنامه پزشك خانواده از طریق سایت مریوط به استان هایی است كه طرح پزشك خانواده در آنها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمد شریعتی افزود: این ثبت نام در این مرحله فقط در استان های فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران انجام می شود.
وی خاطرنشان كرد: ثبت نام اینترنتی در استان تهران نیز برای ساكنان برخی مناطق جنوبی استان كه برنامه پزشك خانواده در آن آغاز شده ، انجام می شود.
رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده گفت: ثبت نام اینترنتی برای سایر استان ها همزمان با اعلام آغاز برنامه پزشك خانواده و تعریف پزشكان خانواده آن مناطق گسترش می یابد.
شریعتی خاطر نشان كرد: آغاز اجرای برنامه پزشك خانواده از سوی رسانه های استانی و محلی، دانشگاه های علوم پزشكی و كارشناسان بهداشتی اعلام می شود.
رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده تاكید كرد فقط سرپرستان خانواده می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی http://www.1590.ir نسبت به تعیین پزشك خانواده اقدام كنند و اگر فردی بخواهد بصورت موردی اقدام كند شرایط خاصی دارد و باید مجوز این كار را از دانشگاه علوم پزشكی منطقه دریافت كند.
شریعتی اظهار داشت: افراد پس از ثبت نام اینترنتی با در دست داشتن شناسنامه و كارت ملی و همچنین مداركی مانند قبض آب، برق، گاز یا تلفن به منظور احراز هویت محل سكونت باید به پزشك خانواده ای كه تعیین كرده اند، مراجعه كنند.
وی گفت: پزشك خانواده پشت دفترچه بیمه افراد ثبت نام شده را مهر می زند كه در این مهر نام پزشك خانواده، پزشك جانشین، ماما و پرستار خانواده درج شده است؛ برخی پزشكان نیز به افراد ثبت نامی 'كارت سلامت' می دهند اما ارایه این كارت الزامی نیست.
رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده یادآور شد ثبت نام در برنامه پزشك خانواده كاملا رایگان است و پس از آن نیز مردم برای دریافت خدمات سلامت، هیچگونه پولی پرداخت نمی كنند.
عملیات اجرایی برنامه پزشك خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در استان های فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران و برخی قسمت های جنوبی استان تهران آغاز شده و به تدریج درسراسر كشور اجرایی خواهد شد.
 
در برنامه پزشك خانواده، هر پزشك تعدادی خانواده را زیر پوشش خدمات خود قرار می دهد و با تشكیل بانك اطلاعاتی الكترونیكی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه كنندگان مشكلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود در صورت لزوم آنها را به پزشك متخصص ارجاع می دهند.
طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت، هزینه ویزیت و معاینه های اولیه، همچنین داروها به جز داروهای بیماری های خاص در اجرای برنامه پزشك خانواده برای مردم رایگان خواهد بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.