در پی اقدام آمریکا در خصوص قراردادن نام شبکه حقانی در فهرست سازمان های تروریستی مد نظر این کشور، طالبان با صدور بیانیه ای این اقدام را برای شورشیان افغانستان «بی فایده» قلمداد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه حقانی در پاکستان مستقر و از گروه های نزدیک به طالبان است.

در این بیانیه آمده است: هیچ گروه جداگانه و یا شبکه ای به نام حقانی در افغانستان وجود ندارد.» سیتزه جویان طالبان همچنین در این بیانیه مولوی (عنوان مذهبی) جلال الدین حقانی را فردی «محترم»،«عضو شورای رهبری طالبان» و از «هم پیمانان وفادار» به ملا محد عمر توصیف می کنند.

طالبان در این بیانیه هشدار داد :«آمریکا با توسل به توطئه شیطانی ، اقدام غیر انسانی و مجرمانه، به دنبال آن است تا یک واحد جداگانه و سازمان یافته و متحد» از شورشیان را در فهرست سیاه قراردهد اما با «خشم مسلمانان» مواجه خواهد شد.

این بیانیه که از طریق پایگاه توئیتر منتشر شد، می افزاید:«تصمیم واشنگتن بی اثر خواهد بود. طالبان هیچ گونه توافق نامه تجاری با شرکت ها و یا اتباع آمریکایی و یا منابع مالی که مسدود می شود، ندارد.تدبیری که آمریکا اتخاذ کرده است نشانه شکست کامل و نگرانی آنهاست.»

آمریکا روز جمعه اعلام کرد این کشور شبکه طالبان حقانی را یک «گروه تروریستی» می داند. این شبکه از زمان حمله انتحاری خوست (شرق افغانستان) در اواخر سال دو هزار و نه موی دماغ آمریکا در منطقه است. در این حمله هفت مامور سیا کشته بودند.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کردند :«شبکه حقانی تمام معیارهای آمریکا در مورد شبکه تروریستی را داراست.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار