منابع بحرینی اعلام کردند وزارت کشور اقداماتی حقوقی را علیه جمعیت الوفاق انجام داده است و به زودی آن را به دادستانی کل واگذار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ، وزارت کشور این اقدامات را در پی اقدام جمعیت الوفاق به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از بازداشت شدگان در زندان های رژیم آل خلیفه اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی بحرین اقدام به بستن همه راه های منتهی به منامه کردند تا از ورود افراد به این شهر برای شرکت در تظاهراتی که مخالفان برای حمایت از زندانیان اندیشه خواستار برگزاری آن شده اند جلوگیری کنند.

انور زینب گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره با اشاره به برخورد خشونت بار نیروهای رژیم بحرین با شرکت کنندگان در تظاهرات در حمایت از بازداشت شدگان گفت: نیروهای بحرینی تحت حمایت نیروهای سپر جزیره پیش از برگزاری این تظاهرات تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کردند و طی آن همه راه های منتهی به منامه را بستند و علاوه بر این پل ستره و دیگر راه های مواصلاتی که مناطق مختلف را به پایتخت متصل می کردند بستند.

در ادامه گزارش آمده است: هیچ یک از این اقدامات مانع از حرکت مردم از مناطق مختلف بحرین به سمت منامه نشد اما شرکت کنندگان با برخورد خشونت بار نیروهای رژیم و استفاده گسترده آنها از گازهای اشک آور و سمی روبرو شدند که بر اثر آن شمار زیادی از افراد دچار مشکلات تنفسی و حالت خفگی شدند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی با اشاره به احکام صادره علیه بازداشت شدگان اعلام کرد هدف از صدور چنین احکامی از بین بردن خواسته های مشروع مردم است. وی همچنین خواستار مقاومت در برابر سرکوبگری ها تا تحقق این خواسته ها شد.

در ادامه گزارش آمده است: دادستان کل بحرین شانزده تن از بازداشت شدگان را به اتهام حمله به نیروهای پلیس در منطقه بنی جمره در اختیار دادگاه کیفری قرار داد و از سوی دیگر احتمال می رود شیخ علی المسترشد که به پانزده سال زندان محکوم شده است روز یکشنبه آینده در برابر دادگاه تجدید نظر قرار بگیرد.

 از سوی دیگر وزیر امور خارجه ایرلند حکم صادره علیه نبیل رجب فعال حقوقی بحرینی را محکوم کرد و افزود دادگاه در صدور این حکم به معیارهای بین المللی توجه نکرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار