داور بين المللي پينگ پنگ كشورمان گفت: در ايران سرداور بين المللي در تنيس روزي ميز نداريم و اين يك نقص بزرگ است كه اميدوارم رفع شود.

مهدي مجدالاشرافي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اضافه كرد: سرداور بين المللي تنيس روي ميز به داوراني داده مي شود كه تجربه بالايي داشته باشند آنها بايد تجربه قضاوت در چند مسابقه بين المللي را در كارنامه فعاليت هاي خود داشته باشند.

وي تصريح كرد: ما دو داور بلوچ در ايران داريم يكي حميدرضا صباغيان كه المپيك 2012 لندن را قضاوت كرد و ديگري خانم رضايي، در داشتن اين مدرك معتبر داوري دو چيز اهميت دارد يكي جوان بودن داور و ديگري تسلط او به زبان انگليسي است اما سرداور بين المللي با اين موارد متفاوت است و نبودن آن در ايران نقص است.

وي كه تجربه قضاوت در مسابقات بين المللي و آسيايي از جمله رقابت هاي 12 نفر برتر آسيا را به عهده داشته است درباره وضعيت داوران ايراني گفت: ما داوران بسيار خوبي در ايران داريم به خصوص در شهر ما كاشان همچنين البرز كه به ترتيب داوران تنيس روي ميز شهره هستند و اميدوارم به زودي سرداوري رقابت هاي معتبر بين المللي نيز به داوران خوب كشورمان كه استحقاق آن را نيز دارند داده شود.

مجد در حاشيه برگزاري رقابت هاي آزاد و رده بندي دسته يك بزرگسالان كه سرداوري اين رقابت ها را به عهده داشت بيان كرد: اين رقابت ها به مدت 2 روز برگزار شد و از سطح رقابت ها بسيار راضي هستم و خوشبختانه مشكل خاصي پيش نيامد.

وي افزود: در اين مسابقات از 6 داور بين المللي و 2 داور ملي استفاده كرديم كه از استان هاي مختلف از جمله كاشان، تهران، مركزي و البرز بوده اند.

داور بين المللي كشورمان درباره پيكارهاي دسته يك بزرگسالان پيشنهاد داد: به نظر من حضور 16 پينگ پنگ باز در اين رقابت ها زياد بود و همين عامل باعث شد 3 بازيكن از ادامه رقابت ها انصراف دهند اگر تعداد كمتري حاضر مي شدند سطح مسابقات نيز بالاتر مي رفت.

وي درباره اينكه تا چه حد احتمال دارد انصراف بازيكنان به دليل آسيب ديدگي بهانه آنها باشد براي بازي نكردن به دليل باخت هاي مكرر خاطرنشان  كرد: اين احتمال كم است زيرا نماينده فدراسيون پزشكي، بازيكنان را معاينه مي كند و در صورتي كه او نيز تاييد كند كه ورزشكار آسيب ديده است از بازيكن انصراف كتبي مي گيريم. اگر ثابت شود كه خود را به مصدوميت زده است برايش مشكلات زيادي به وجود مي آيد.

شايان ذكر است: مهدي مجد سرداوري رقابت هاي انتخابي سهميه المپيك آسياي ميانه را كه در تهران برگزار شده بود و منجر به قهرماني نوشاد عالميان و ندا شهسواري و حضور در المپيك 2012 لندن شده بود را به عهده داشت./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار