رضا ایرانمنش اعتقاد دارد که فیلمنامه نویسان و مستندسازان، نقش زیاد و غیرقابل انکاری در اشاعه فرهنگ رضوی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛رضا ایرانمنش،بازیگر و کارگردان سینما و تلويزيون در گفت وگو با ستاد خبری هفتمين جشنواره فیلم مستند  و فيلمنامه رضوی پیرامون قابلیت‌های سینما در ترویج فرهنگ رضوی اظهار داشت: از آنجایی که قالب "مستند" یک ژانر پایه ای در سینما محسوب شده و "فیلمنامه" هم سنگ بنای اولیه ساخته شدن یک فیلم سینمایی است، مستندسازان و فیلمنامه نویسا می توانند از نقش مهم و حائز اهمیتی در نشان دادن ابعاد مختلف شخصیتی امام رضا (ع) برخوردار باشند.
وی تصريح كرد: به هرحال نویسندگان و مستندسازان نسبت به مردم عادی مطالعه بیشتری دارند و  به واسطه روحيه پژوهشگري خود می توانند به خیلی از متون دینی دسترسی پیدا کنند که این از عهده مردم عادی خارج است. بنابراین در ارتباط با شناساندن درست فرهنگ رضوي نقش غیر قابل انکاری دارند .
بازیگر «سجاده آتش» ادامه داد: ایمان و اعتقاد انسانها در حکم ریسمانی است که با توسل جستن به آن می توان با خدا و ائمه معصوم ارتباط برقرار کرد. زیارت حضرت امام رضا  (ع) ثواب و اجر زیادی دارد و برای ما شیعیان مایه مباهات است که بارگاه این امام همام در خاک کشورمان قرار دارد.
وي تاكيد كرد: نشان دادن آداب درست زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از ماموریت های سینما در قالب فیلم مستند و فیلمنامه است و تجربه سال‌هاي گذشته نشان داده که سینما تا حد زیادی در انجام رسالتش موفق بوده است.
ایران منش در پایان، با تاکید بر علاقه قلبی‌اش به ‌ فیلمسازی درباره امام رضا (ع) عنوان کرد: همیشه این علاقه قلبی در من وجود داشته که بتوانم آثاری در حوزه مستند و داستانی درباره شخصیت و کرامات حضرت بسازم تا بتوانم به عنوان یک فیلمساز، عامل ارتباطی بین مردم و امام رضا (ع) باشم و اميدوارم روزي بتوانم اثر مهم و تاثيرگذاري را در ارتباط با فرهنگ رضوي بسازم./ه
برچسب ها: نویسندگان ، مستند ، سازان ، نقش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار