روزنامه تشرين در مطلبي نوشت مرسي با وارونه جلوه دادن حقايق به دشمني عليه مردم سوريه ادامه مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين روزنامه چاپ سوريه در پايگاه اينترنتي خود افزود رئيس جمهور مصر همواره در حال اداي نقشي است که به وي محول شده است  و آخرين دسيسه هاي ضد سوري را پيگيري مي کند و از امکانات گمراه کننده خود استفاده کرده و واقعيتها را معکوس جلوه مي دهد و تمام سخنراني هايش را به خدمت مخالفان سوري گرفته است. کساني که عمليات تروريستي را وسيله اي براي اجراي اهداف پليد خود به کار مي برند.
بنابر اين گزارش، مرسي با حضور در کنفرانس وزراي خارجه عرب در محل برگزاري نشستهاي اتحاديه عرب در قاهره سخنان ضد و نقيضي را ارائه کرد به طوري که از احساس خود از کم رنگ بودن نقش مصر از زمان هاي گذشته در بين اعراب و منطقه سخن به ميان آورد. به عقيده وي اين نقش در زير لواي دلارهاي نفتي وهابيت تکفيري يا زير چتر کاخ سفيد که حامي رژيم صهيونيستي غاصب حقوق مردم فلسطين است، نهفته است.  
در اين گزارش آمده است: مرسي در سخنراني هايش هميشه قرباني را به جاي تروريست و تروريست را به جاي قربانيان معرفي مي کند و از تروريستها، عدالتخواه و از ناقضان حقوق بشر  قهرمان اخلاق و شجاعت مي سازد. اما مردم سويه از اين دروغگويي ها و ادعاها از کساني که قدرتمندتر و مهمتر از مرسي هستند نيز بسيار شنيده اند اما چيزي از صلابت و مقاومت آنان کاسته نشده است و البته اين مدعيان در اجراي دسيسه هايشان پيروز نخواهند شد.
بنابر اين گزارش رئيس جمهور مصر تمام حقايق و واقعيتهاي تاريخي مصر و سوريه را وارونه جلوه داد تا وانمود کند که محافظت از سوريه فقط با هم پيمان شدن با دشمنان اين کشور امکان پذير است دشمناني که با انواع حيله ها به کمک تروريستهاي مخالف مردم سوريه پرداخته اند و جنگي مزدورانه به نيابت از وهابي ها و تکفيري ها عليه سوريه به راه انداخته اند که تمام اين مزدوران تحت آموزشها و حمايتهاي دشمن اصلي مصر يعني اسرائيل صورت مي گيرد.
اين گزارش حاکيست مرسي به راههاي گسترش همکاريها بين کشورهاي عربي پرداخت، حفاظت و صيانت از تماميت ارضي کشورهاي عربي را خواستار شد و هرگونه تهديدي را که تماميت ارضي اين کشورها را به خطر بيندازد محکوم کرد.
بنا بر اين گزارش مرسي با وارونه کردن حقايق و مفاهيم سياسي، کنار گذاشتن احزاب و قدرتهاي ديگر مصر و احتکار موسسه هاي دولتي و کنترل آنها براي حفظ منافع طرفداران خود را نوعي از دموکراسي خواند که مي خواهد آن را انتشار و گسترش دهد.
در اين روزنامه آمده است، از سوي ديگر رجب طيب اردوغان عثماني مسلک و رئيس دولت عدالت وتوسعه حاکم بر ترکيه  
تحريک و نفاق مرسي را کامل و از تلاشهاي به عمل آمده براي دخالت نظامي خارجي در سوريه استقبال کرد.
در پايان اين گزارش آمده است: اردوغان که حامي تروريسم و ضد مردم سوريه است مرزهاي خود را براي تروريستها و افکار تکفيري جنايتکارانه آنها گشوده است و دولت خود را آشکارا به حمايت از مخالفان سوريه دعوت مي کند و تلاشهاي دولت خود را در حمايت از تروريستهاي مسلح بسيج کرده است تا براي اربابان آمريکايي و اسرائيلي خود خوش خدمتي کرده باشد.
برچسب ها: مرسی ، سوریه ، تشرین ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار