مدير كل دفتر ثبت آثار تاريخي كشور گفت:حدود 31 هزار اثر تاريخي، طبيعي و معنوي تاكنون در فهرست آثار ملي كشورمان به ثبت رسيده است.

آتوسا مومني،مدير كل دفتر ثبت آثار تاريخي،حفظ و احياي ميراث معنوي و طبيعي كشور به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: ثبت آثار تاريخي و معنوي نخستين بار در جهت حفظ و صيانت از آثار ميراث فرهنگي كشورمان بوده و خوشبختانه آثار چشمگيري در فهرست آثار ملي كشورمان به ثبت رسيده است.
وي افزود:تاكنون 31 هزار و 725 اثر در فهرست آثار ملي كشورمان به ثبت رسيده كه شامل 30  هزار و 718 اثر غير منقول همچون محوطه‌هاي تاريخي،بناها،تپه‌ها،مساجد،غارها و قلعه‌هاي مختلف،‌ 245 اثر منقول، 527 اثر معنوي و 46 بافت تاريخي شهري و روستايي و 189 ميراث طبيعي است.
مومني تصريح كرد:در پنجمين همايش ملي شوراي عالي سياستگزاري ثبت آثار حدود 400 اثر تاريخي و معنوي از 31 استان كشور براي ثبت در فهرست آثار ملي كشورمان بررسي مي‌شود و هر استان حداقل 8 پرونده ثبتي خود را در اين همايش ارائه داده است.
مدير كل ثبت آثار تاريخي،حفظ و احياي ميراث معنوي و طبيعي بيان كرد:در 4 همايش گذشته 1600 پرونده آثار تاريخي، طبيعي و معنوي در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد.
وي اظهار داشت:پرونده‌هايي كه در اين همايش ارائه شده در كميته هاي تخصصي بررسي و رفع نقص شده است اميدواريم پس از بررسي تمام 400 پرونده در فهرست آثار ملي كشورمان به ثبت برسد.
مومني تاكيد كرد:هدف از برگزاري اين اجلاس تنها ثبت آثار نبوده و بلكه سعي شده در كارگاهي آموزشي تمامي استان‌ها را با حوزه فرهنگي يكديگر آشنا كنيم و از نقطه نظرات اساتيد فن استفاده شود.
شايان ذكر است؛پنجمين همايش ملي شوراي عالي سياستگزاري ثبت آثار از هجدهم تا بيست و يكم شهريور در استان البرز برگزار مي‌شود./ه
برچسب ها: تاریخی ، طبیعی ، معنوی ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.