معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در دو سال گذشته از مدیریت سید حسین صابری در سمت استاندار اردبیل یک هزار و 450 طرح با سرمایه‌گذاری 17 هزار و 986 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ایرج بیگدلو امروز به عنوان اولین سخنران مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل افزود: یاد و خاطره 3 هزار و 400 شهید دلاور این خطه را گرامی می‌داریم که با ایثارگری خود امنیت و آرامش را برای این استان به ارمغان آوردند.

وی گفت: انسان‌های ارزشمندی در این دیار چون مقدس اردبیلی، آیت‌الله مشگینی و مروج رشد یافته و در آسمان فقاهت و اخلاق ایران اسلامی به بالندگی رسیده‌اند که سلوک آنها می‌تواند الگوئی برای دیگر نام‌آوران عرصه‌های مقدس کار و تلاش و مجاهدت باشد.

بیگدلو با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف در سال‌های اخیر کارهای خوبی انجام شده است افزود: در بخش کشاورزی اعتبارات در دو سال اخیر 66 درصد رشد داشته و ما شاهد اجرای شبکه‌های آبیاری، استخر دومنظوره، طرحهای سدهای معیشتی، اجرای 19 سد خاکی و سه بند انحرافی بودیم.

وی گفت: در نوسازی مدارس در این مدت 77 طرح افتتاح شده و 166طرح نیز با پیشرفت 70 درصد در حال اجراست.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره اینکه در بخش آب و فاضلاب روستایی نیز با 244 درصد رشد اعتباری روبرو بودیم افزود: 142 طرح با پوشش 830 روستا افتتاح شده و این روند با جدیت و قوت ادامه دارد.

بیگدلو با بیان اینکه در حوزه امور آب نیز اعتبارات رشد 9 درصدی داشته است گفت: مهمترین طرح در این حوزه شبکه پایاب دشت مغان با 6 هزار هکتار مساحت و سرمایه‌گذاری یک هزار و 200 میلیارد ریال آماده افتتاح است.

وی اجرای سد بفراجرد با 47 درصد پیشرفت، سد عنبران، تازه‌کند، پایاب سد احمدبیگلو، تکمیل سد گیوی و همچنین تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان را به همراه سد کله‌سر با 30 درصد پیشرفت از دیگر طرحهای اجرایی در این حوزه اعلام کرد.

بیگدلو در خصوص طرحهای مهر ماندگار نیز افزود: این طرحها که در ادامه سیره پرکاری و عدالت‌محوری دولت اجرا می‌شود از 14 مورد به 101 طرح ارتقا یافته که تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد./س  

برچسب ها: اردبیل ، افتتاح ، طرحها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.