خسرو قمري گفت: طبق مجوز اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، فدراسیون کشورمان جواز حضور در رقابتهای بین المللی و آسیایی و همچنین برگزاری رقابتهای بین المللی را دارد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: طبق مجوز اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، فدراسیون کشورمان جواز حضور در رقابتهای بین المللی و آسیایی و همچنین برگزاری رقابتهای بین المللی را دارد که از جمله آن می توان به اولین دوره جام باشگاه های آسیا در مواد پیست، جام بین المللی کوهستان آبیدر اشاره کرد.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با بیان این مطلب گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مجمع انتخاباتی با فدراسیون جهانی انجام دادیم. حتی در حاشیه رقابت‌های المپیک لندن نیز در این خصوص، مذاکرات خود را با مسئولان فدراسیون جهان انجام دادیم و نمی‌دانم دلیل اینکه هنوز انتخابات ایران را قبول نکرده‌اند در چیست؟

وی ادامه داد: دو سال پیش رئیس وقت فدراسیون در اجلاس جهانی شرکت کرد که به وی ابلاغ کردند تا یک بند از اساسنامه فدراسیون اصلاح شود (عدم دخالت دولت در ورزش) که متأسفانه در آن زمان این موضوع به اطلاع سازمان تربیت بدنی وقت نرسید تا در پی آن این مشکلات به وجود بیاید.

قمری یادآور شد: البته در این نامه آمده است که تا پایان سال 2012 فرصت داریم تا این بند را در اساسنامه فدراسیون اصلاح کنیم که این موضوع یعنی اینکه ما هنوز 3 ماه فرصت داریم تا این کار را انجام دهیم، ضمن اینکه سایر رؤسای فدراسیون‌ها نیز بر اساس همین اساسنامه انتخاب شده‌اند و ما نیز طبق قوانین داخلی کشورمان، کار خلافی انجام نداده‌ایم.

وی افزود: در نامه‌ای که فدراسیون جهانی به ما ابلاغ کرده است، فعلا می‌توانیم در مسابقات داخلی و حتی خارجی شرکت کنیم و مشکلی برای حضور در میادین جهانی نداریم. حتی حق حضور در مسابقات جهانی دوچرخه‌سواری که به میزبانی هلند نیز برگزار می‌شود را هم داریم.

قمری تأکید کرد: برخی رسانه‌ها در انتشار نامه فدراسیون جهانی عجله کرده و این طور وانمود شد که ما فقط می‌توانیم در میادین داخلی شرکت کرده و حق حضور در مسابقات بین‌المللی را نداریم. ما حتی در این مدت میزبان تورهای بین‌المللی و جام باشگاه‌های آسیا خواهیم بود.

وی عنوان کرد: قرار است 31 شهریور به اتفاق خالقی، دبیر فدراسیون راهی اجلاس جهانی در هلند شویم. قرار است در این مجمع در خصوص فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون کشورمان تصمیم‌گیری کنند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به این سؤال که در صورتی که فدراسیون جهانی پس از دفاع فدراسیون ایران، قانع نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: این مشکل فقط مربوط به فدراسیون دوچرخه سواری نیست و تمام فدراسیون‌ها را شامل می‌شود. چرا در خصوص اصلاح اساسنامه، فدراسیون دوچرخه‌سواری باید تاوان آن را بدهد؟

وی ادامه داد: با حضور در فدراسیون جهانی به این آقایان می‌گویم که شما حتی به نامه خودتان هم احترام نمی‌گذارید؟ شما به ما تا پایان سال 2012 فرصت داده‌اید و قرار نیست تا قبل از آن صحبتی از تعلیق انجام شود. اگر مسئولان فدراسیون جهانی در خصوص انتخابات و رفع تعلیق دوچرخه‌سواری ایران قانع شدند که هیچ اما اگر تصمیم بر تعلیق دوچرخه‌سواری ایران بگیرند، دیگر آن زمان تصمیم دیگری خواهیم گرفت. در این صورت در خصوص شکایت به دادگاه CAS یا موارد دیگر تصمیم گیری خواهیم کرد.

قمری در پایان گفت: فعلا اصل کار این است که اساسنامه مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها اصلاح شود. اگر این اتفاق بیفتد دیگر به ما کاری ندارند. فدراسیون جهانی به ما اعلام کرده است که برای ما نظر کمیته بین‌المللی المپیک مهم است و کاری به فدراسیون‌ها نداریم./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار