"جشنواره طنز مكتوب" درجهت شناساندن قدمت طنز در ادبيات به مردم و تثبيت اين جايگاه اين ژانر ادبي گامي بلند است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛نشست خبري هفتمين جشنواره سراسري طنز مكتوب صبح امروز در تالار انديشه حوزه هنري با حضور دبير جشنواره برگزار شد.
ناصر فيض گفت:كشور ما تا 10 سال پيش كه دفتر طنز حوزه هنري،فعاليت خود را شروع كرد، هيچ برنامه حمايتي براي شناساندن طنز در كشور برگزار نمي‌شد،دفتر طنز حوزه هنري با فعاليت‌هاي خود نشان داد كه طنز داراي پتانسيلي است كه بايد به مردم شناسانده شود.
وي ادامه داد:طنز در ايران به اندازه قدرت تاريخ ادبيات ايران است و ژانري با اين جايگاه در ادبيات چطور نبايد و نمي‌شود به آن توجه كرد،با اين نيت دفتر طنز حوزه هنري با اهداف پيش‌بيني شده، جايگاه طنز را تثبيت كرد كه يكي از آن اهداف جشنواره سراسري طنز مكتوب بود.
فيض گفت:جشنواره سراسري طنز مكتوب در 6 بخش شعر،نثر،داستان كوتاه،نمايشنامه،مقاله و كوتاه نوشت برگزار شد، كه تعداد آثار ارسال شده به جشنواره بالاي 1000 اثر است كه در بخش شعر 299 اثر، نثر 208 اثر، نمايشنامه 52 اثر، مقاله 42 اثر، كوتاه نوشت 47 اثر، داستان كوتاه 264 اثر و در بخش توليد ملي حمايت از كار و سرمايه‌ايراني كه بخش ويژه امسال جشنواره است در بخش شعر 38 اثر، نثر 41 اثر، داستان كوتاه 27 اثر، نمايشنامه 14 اثر، مقاله 2 و كوتاه نوشت 6 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيد.
دبير جشنواره طنز مكتوب افزود:اسامي داوران در بخش شعر اسماعيل اميني،محمد رضاتركي  و ناصر فيض و در بخش نثر شهرام شكيبا و گيتي صفرزاده در كوتاه نوش و داستان كوتاه محمدعلي علوي،اسدالله امرايي و عباس حسيني نژاد است.
وي ادامه داد: 41 اثر از شركت كنندگان به مرحله نهايي رسيده‌اند كه 39 نفر آثا و 8 نفر خانم است و گفتني است؛بالاترين آثار ارسالي 327 عدد از تهران است و بعد از تهران،فارس و اصفهان آمار بالايي در ارسال آثار داشتند.
فيض تصريح كرد:بخش فيلم‌نامه و نمايشنامه كه گاهي با هم و جدا در جشنواره برگزار مي‌شد، امسال به دليل اينكه فيلم‌نامه خود به صورت مجزا كارگاه دارد و قرار است 2 اثر طنز تا آخر سال توليد شود،فكر كرديم بهتر است بخش نمايشنامه را در جشنواره به دليل توجه بيشتر به آن جدا داشته باشيم تا بتوانيم نمايشنامه‌هاي طنز خوبي را به صحنه ببريم .
وي افزود:بعد از اعلام اسامي برندگان جشنواره طنز مكتوب،ما از برگزيدگان حمايت مي‌كنيم، در برنامه‌هاي كارگاهي و نقد و بررسي حوزه هنري از آنها دعوت به عمل مي‌آيد و آثار برگزيده را منتشر مي‌كنيم./ه

برچسب ها: نشست ، خبری ، هفتمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار