ایران پیشنهاد برگزاری مسابقات اسکواش باشگاههای آسیا را به رییس کنفدراسیون آسیا ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، دکتر حمید سجادی در دیدار با رییس کنفدراسیون اسکواش آسیا گفت: اسکواش ایران طی دو سه سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و یقینا رییس فدراسیون ما با تلاش ویزه خود و همکارانش زمینه این رشد و توسعه را فراهم کرده اند.

سجادی با خیرمقدم به "داتا ثانی کریم" رییس کنفدراسیون اسکواش آسیا و معاون کمیته ملی المپیک مالزی افزود: امروز اسکواش ایران با یک برنامه هدفمند مسیر رشد و ترقی را خیلی سریع طی می کند و با توجه به اینکه مسعود سلیمانی رییس فدراسیون از جمله ورزشکاران و کارشناسان وزارت ورزش هستند این مسیر طی سال های آینده نتایج بسیار مهمی را برای این رشته ورزشی به همراه خواهد داشت.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با ابراز اینکه فدراسیون ها در جمهوری اسلامی ایران دارای استقلال کامل هستند و دولت از آنها حمایت های لازم را به عمل می آورد، افزود: در کشورما فدراسیون ها اختیار عمل خوبی دارند و با استقلال کامل طبق اساسنامه فدراسیون ها جهانی به کار خود ادامه می دهند و روسای فدراسیون ها طی یک فرآیند کاملا دموکراتیک توسط مجامع خود انتخاب می شوند و دولت نیز براساس تقویم و برنامه هایی که فدراسیون ها اعلام می کنند به آنها کمک های مادی و معنوی می کند با این وجود استقلال آنها همواره حفظ شده است.

سجادی اسکواش را یک رشته ورزشی جذاب و زیبا برشمرد که از طریق مدارس می تواند رشد سریعی پیدا کند افزود: ما در کشورمان 13 میلیون دانش آموز داریم و با توجه به برنامه 5 ساله ایی که فدراسیون اسکواش دارد از این پتانسیل عظیم در جهت توسعه قهرمانی و همگانی استفاده های لازم را خواهد برد.

سجادی در ادامه پیشنهادات وزارت ورزش و جوانان را برای توسعه بیش از پیش اسکواش آسیا ارائه کرد و گفت: برای توسعه باشگاهها در آسیا و ایجاد انگیزه برای آنها بنده پیشنهاد برگزاری جام باشگاه های اسکواش آسیا را خدمت آقای رییس کنفدراسیون ارائه می کنم چرا که با راه اندازی اسکواش باشگاه های آسیا یقینا این رشته در همه کشورهای قاره پیشرفت خواهد کرد و ملی پوشان نیز در کشورهای خود جذب باشگاهها می شوند و از طریق اسپانسرها یقینا منابع مالی خوبی هم به اسکواش جذب خواهد شد.

از طرفی پیشنهاد دیگرم این است که ایران را به عنوان مرکز آموزش در آسیا قرار دهید و هر آنچه لازم است را ما برای ایجاد مرکز توسعه اسکواش آسیا در اختیار کنفدراسیون قرار خواهیم داد.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل کنفدراسیون اسکواش غرب آسیا را ارائه کرد.

آقای "داتا ثانی کریم" رییس کنفدراسیون اسکواش آسیا نیز با تقدیر از توجه دولت ایران و وزارت ورزش و جوانان به توسعه ورزش اسکواش گفت: ما در جریان پیشرفت های اسکواش در ایران هستیم و برای همین است که میزبانی مسابقات جوانان آسیا را به ایران واگذار کردیم و ایران نیز در رنکینک انفرادی و تیمی اسکواش آسیا پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

ثانی کریم برنامه ریزی فدراسیون اسکواش ایران را مطلوب دانست و گفت: علاقمندی و برنامه رییس فدراسیون اسکواش ایران در بین کشورهای آسیایی خیره کننده است و من اطمینان دارم با حمایت هایی که دولت از این رشته وررشی به عمل می آورد و نیروهای بسیار مستعدی که شما در ایران دارید اسکواش ایران طی سالهای آینده به سکوهای آسیایی خواهد رسید.

رییس کنفدراسیون اسکواش آسیا با استقبال از پیشنهادات دکتر سجادی گفت: پیشنهادات بسیار خوبی است و من این موضوع را در هیات رییسه مطرح خواهم کرد تا پس از تایید و تصویب اجرایی شود.

در این دیدار مسعود سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش کشورمان نیز توضیحاتی را پیرامون نحوه حضور رییس کنفدراسیون آسیا در ایران ارائه داد./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار