کتاب هم برای با نفوذها و هم برای کسانی که از قدرت رسمی برخوردارند، ابزار اولیه و اصلی جهت تغییر رفتارها و تاثیر بر تصمیمات ترغیب است


به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ انتشارات سازمان مدیریت صنعتی کتاب «قدرت،‌ نفوذ و ترغیب» از مجموعه کتاب های کسب و کار هاروارد کاری از گروه نویسندگان مدرسه کسب و کار با ترجمه بهاره واثق و مهدی فتاحی را منتشر کرد.

ناشر در معرفی کتاب آورده است: «اگر تازه مدیر شده‌اید و همت کرده‌اید که مدیر موفقی باشید؛ یا سابقه چندین ساله در مدیریت دارید و به این نتیجه رسیده‌اید که قدرت به تنهایی عامل موفقیت نیست؛ یا اگر کارمندید و قصد دارید نقش موثرتری در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشید و نظر مدیرتان را به گونه‌ای که می‌خواهید تغییر دهید و به خواسته‌هایتان برسید حتما دوست دارید بدانید که برای موفقیت به چه چیزهایی احتیاج دارید؟ فرض کنید می‌خواهید رویه معمول و چندساله انجام کار در واحدتان را با یک رویه جدید و مفید جایگزین کنید یا مدیر خودرا قانع کنید که برای شما افزایش حقوق در نظر بگیرد، چه کارهایی باید انجام بدید؟

فرقی نمی‌کند که کارمند یا مدیر باشیم. همه می‌دانیم که در محیط‌های اداری "قدرت" نقش تعیین کننده‌ای دارد. اما قدرت از کجا می‌آید؟ قدرت واقعی از چه طریقی ادراک می‌شود؟ مدیران برحسب میزان استفاده از قدرت به سه گروه مدیران رابطه‌گرا،‌قدرت‌گرا و سازمان‌گرا تقسیم می‌شوند؛ فکر می‌کنید کدام یک موفق‌ترند؟

اما همیشه کسانی هستند که مدیر نیستند اما قدرت پنهان دارن و به قولی عالیجناب خاکستری به حساب می‌آیند و به اصطلاح بانفوذند. در اصل نفوذ سازو کاری برای اعمال قدرت و تغییر رفتار دیگران محسوب است و در واقع با نفوذها یا به اطلاعات مهمی دسترسی دارند یا از قدرت فنی و تخصص ویژه‌ای برخوردارند.

اما هم برای با نفوذها و هم برای کسانی که از قدرت رسمی برخوردارند، ابزار اولیه و اصلی جهت تغییر رفتارها و تاثیر بر تصمیمات ترغیب است. ترغیب مشتری برای خرید کالا، ترغیب مدیر برای گرفتن ارتقا، ترغیب پیمانکار برای تحویل سریع‌تر سفارش و ... همگی مثال‌هایی از موارد بکارگیری ترغیب است که کمابیش با آن درگیریم. در واقع ترغیب همان چیزی است که برای حرکت به جلو در کارمان همه به آن احتیاج داریم تا ذهنیت دیگران را در کارمان آنطور که می خواهیم تغییر دهیم.

منبع: خبرآنلاین

برچسب ها: مدیر ، موفق ، کسب و کار ، خواسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار