نمانیده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: زیر ساخت های لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین انجام شده و ظرفیت ها و پتانسیل منطقه جوابگوی تحقق این مهم است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاهفتح اله حسینی' گفت : ایجاد منطقه تجاری، صنعتی قصرشیرین در منطقه مرزی پرویزخان تا خسروی مورد تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی در گذشته قرار گرفته است و باید تلاش كنیم این خواسته مهم هر چه زودتر با سیر مراحل قانونی تحقق پیدا كند.

رییس مجمع نمایندگان استان كرمانشاه گفت : یكی از اهداف نمایندگان استان ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی در قصرشیرین برای رفاه مردم استان و تحول بخش اقتصادی است بنابراین تمامی تلاش خود را برای اجرای این مهم بكار می بندیم اگر چه می دانیم این اقدام یك پروسه زمان بر است.

حسینی اظهار داشت: برای نتیجه رسیدن، اجرای منطقه آزاد تجاری، صنعتی در این شهرستان برنامه ریزی اولیه انجام شده ولی موضوع تملك زمین برای این منظور هنوز بطور كامل صورت نگرفته است كه امیدواریم در این ارتباط منابع طبیعی با تعامل بیشتر زمینه واگذاری اراضی مورد نیاز را فراهم كند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش حجم تردد زوار عتبات عالیات از مرز خسروی هم گفت: تعامل و همكاری خوبی میان مسوولان استان كرمانشاه و دیاله عراق در این ارتباط صورت گرفته و طرف عراقی آمادگی خود را برای پذیرش شش هزار زایر در روز اعلام كرده است كه براین اساس سعی می كنیم این مهم هر چه زودتر اجرایی شود.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های خوبی برای تردد زوار در مرز رسمی خسروی دارد و چنانچه طرف عراقی امنیت زوار و همچنین امكانات لازم را داشته باشد، افزایش میزان تردد زوار از این مرز رسمی را شاهد خواهیم بود.

حسینی گفت : بررسی های لازم در این خصوص انجام شده و سازمان همیاری شهرداری های استان كرمانشاه بعنوان متولی بازارچه های مرزی استان، طرحی را تهیه كرده كه براساس آن ساماندهی خوبی در بخش كارگری ایجاد شده ولی كارگران هم باید در این راستا همكاری كنند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، نماینده ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.