معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: بر‌گزاری اجلاس غیر متعهد‌ها در کشور تودهنی بزرگی به آمریکا بود که قصد منزوی‌کردن سیاسی ایران را داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران نیشابور حمیدرضا ترقی، در جمع اعضا مجمع حامیان ولایت در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید خادم‌الشریعه نیشابور، اظهار کرد: این اجلاس آثار بسیاری در حوزه اقتصاد و سیاست داشت.

ترقی با اشاره به انتقاد سردبیر هفته‌نامه «شما» از سفر ریاست جمهوری به اجلاس مکه گفت: فرد‌محوری و آویزان شدن به شخصیت‌ها بس است و باید به سمت تیمی برویم که قوی باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر انتقادات زیادی به اصول‌گرایان داریم ولی درخشان‌ترین کارنامه عملی در سیاست خارجی و اقتصاد متعلق به این حزب است.

معاون حزب موتلفه اسلامی افزود: نباید بگذاریم این کارنامه درخشان به‌خاطر ندانم کاری این و آن و حرف‌های کوته فکرانه برخی افراد زیر سئوال برود.

ترقی اظهار کرد: امروز زمانی است که باید اصول‌گرایان معتقد به نظام و ارزش‌ها‌ در بین خود رقابت را به وجود آورده و زمینه‌ساز حضور حد‌اکثری مردم و شور و نشاط انتخاباتی باشند.

وی خاطر‌نشان کرد: اکثر اصلاح‌طلبان در انتخابات این دور مجلس رای نیاوردند و اکثر اصول‌گرایان وارد مجلس شدند ولی باز هم به جای اتحاد اصول‌گرایان در مجلس دو دسته شدند و همان اول اختلاف خود را نشان دادند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تقدیر از حضور پر‌رنگ مردم در انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب‌ها و کشمکش‌ها جای گله‌مندی داشت و متاسفانه بعضی‌ها تا حد تکفیر دیگران پیش رفتند که این نشان از ضعف اعتقاد و بصیرت آنان است.

ترقی هشدار داد: طراحی دشمن برای اصول‌گرایان اختلاف و تفرقه بین آنان است.

وی با اشاره به تشکیل گروهی از فعالان مذهبی و سیاسی موسوم به دلسوزان نیشابور که مسئولان را نقد می کنند، این مجموعه را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: کار امر به معروف و نهی از منکر تشکیلاتی بسیار خوب است.

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: وقتی که یک ضعف و اشتباه مشاهده می‌شود و در مقابل آن مثلا 20 نفر به فرمانداری شهرستان تماس بگیرند یقینا موجب پیگیری مسئولان شهرستان می‌شود و تاثیر‌گذاری بهتری دارد.

وی با اشاره به دولت مرسی در مصر، بیان داشت: توقع نمی‌رفت که ایشان طنطاوی را بر‌کنار و متمم قانون مبنی بر کاهش اختیارات رئیس جمهور را بر‌دارد.

ترقی خاطر‌نشان کرد: نباید برای مرسی مثل اردوغان زود کف بزنیم و پس از مدتی ببینیم که از کشور‌های عربی بد‌تر عمل می‌کند ولی تا‌کنون با توجه به نوپا بودن انقلاب مصر گام‌های آقای مرسی محتاطانه بوده ‌است. /س

برچسب ها: اجلاس ، ایران ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.