به همت سازمان جهاد کشاورزی استان و بنیاد مسکن در عرض یک هفته دو واحد دامی احداثی برای احشام روستائیان مناطق زلزله زده به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این واحد دامی در روستای یایجلو از توابع بخش مرکزی اهر گفت: با توجه به اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی و بررسی میدانی از روستاهای زلزله زده هم اکنون 1345 واحد از اماکن دامی مناطق زلزله زده آسیب دیده است.

محمدیان گفت: با برنامه ریزی انجام شده با حمایت و نظارت بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در عرض یک هفته ساخت دو واحد دامی به اتمام رسیده و در صورت حمایت و همکاری مردم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ساخت اماکن دامی از سرعت مناسب برخوردار خواهد شد.

وی، گفت: هدف از افتتاح این طرح را دادن الگوی مناسب برای روستائیان و تشویق و ترغیب آنها برای احداث واحدهای دامی ذکر کرد.

وی، بااشاره به نیاز مناطق زلزله زده برای تأمین اماکن مناسب برای احشام و تسریع در روند کاری پروسه اداری دریافت تسهیلات از امروز ستاد بازسازی اماکن دامی در سه شهرستان آسیب دیده در دفاتر جهاد کشاورزی استقرار و دراین دفاتر نمایندگان تام الاختیار سازمان های نظام مهندسی کشاورزی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و بانک عامل با تجمیع دراین مکانها کلیه امورات مربوط به تشکیل پرونده، تأئید مدارک و اجرای مراحل اداری دراین مکان انجام و به بانکهای عامل جهت اعطای وام 5 میلیون تومانی احداث دام و سه میلیون تومان وام بلاعوض معرفی می شوند.

وی، افزود: با ساز و کار ارائه شده، روستائیان اختیار دارد کار ساخت اماکن دامی توسط خود افراد و یا بنیاد مسکن انجام شود که این تنوع بخشی در جهت تشویق و سهیم کردن خود روستائیان بسیار موثر می باشد/س

برچسب ها: بهره برداری ، واحد ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.