آیت الله مکارم شیرازی گفت: حوزه های علمیه کانون بزرگ علمی و نشر معارف دینی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، وی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد افزود: در حوزه‌های علمیه کارها با انگیزه‌های الهی انجام می‌شود و استاد برای خدا درس می‌دهد و طلاب نیز برای خدا درس‌ می‌خوانند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره بهاینکهحوزه علميه باید جوابگوي مسائل جدید و نيازهاي نظام اسلامي در عرصه مسائل فقهي باشد،اظهار داشت: امروز گره‌هاي ناگشوده فقهي وجود دارد كه حوزه بايد براي آنها چاره‌جويي كند، بويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامی نيازهاي جديد و گسترده‌اي در حوزه فقهمطرح شده است.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توليد علم در حوزه علميه گفت : ما بايد با توجه به رهبری بر روي حل معضلات علمي متمركز شده و در كنار فقه و اصول به عرصه‌ها و رشته‌هاي علمي ديگر نيز توجه كنيم.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: فقه و اصول، كار اصلي حوزه‌هاي علميه است، اما حوزه نياز به متكلم، مفسر و پاسخگويی به شبهات روز دارد چون امروز نيازها نسبت به قبل بسيار بيشتر شده و شبهات القائي دشمن نيز فراوان است، كه پاسخ به آنها، همت دوچندان حوزويان را مي‌طلبد.
آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم استقلال حوزه های علمیه تاكيد كرد و گفت: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب نيز فرموده‌اند نظام بايد به حوزه كمك كند، اما اين به معناي وابستگي حوزه به دولت و بودجه‌هاي دولتي نيست، بلكه بايد حوزه همواره مستقل باشد تا بتواند به رسالت خود عمل كند./س
برچسب ها: قم ، مکارم ، حوزه ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.