رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 قاره اروپا

شب گذشته اولین سری دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2014 در گروه های 9 گانه قاره اروپا انجام گرفت که تیم های آلمان، روسیه، پرتغال، هلند و انگلیس به برتری رسیدند و ایتالیا متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در جریان اولین دور از دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2014 قاره اروپا هلند با مربیگری لویی فان خال موفق به شکست ترکیه شد این بازی در ورزشگاه آره نا شهر آمستردام انجام گرفت و با نتیجه 2 بر صفر و پیروزی هلند به پایان رسید زوبین فان پرسی و لوسیانو به ترتیب در دقایق 17 و 89 بازی موفق به گلزنی شدند.

تیم ملی آلمان به رهبری یوآخیم لو از گروه C موفق شد حریف خود را شکست دهد در این دیدار گوسته و مسعود اوزیل موفق به بازکردن دروازه حریف شدند.

و اما در گروه F روسیه با سرمربیگری فابیوکاپلو ایرلند شمالی را با نتیجه 2 بر صفر شکست دادريال فایرونین و رومن ژیرکوف گلزن های این دیدار بودند، گل دوم تیم ملی روسیه از روی نقطه پنالتی و در دقیقه 78 به ثمر رسید، پرتغال و گونرامبورگ در همین گروه مقابل هم صف آرایی کردند و در نهایت پرتغال با نتیجه 2 بر یگ به پیروزی رسید، اولین بار در این بازی دروازه پرتغال باز شد اما گل کریس رونالدو در دقیقه 28 و هلدرپوسیتگا در دقیقه 54 پرتغال را پیروز میدان کرد.

در گروه H انگلیس با برد پرگل مربی نظیر 5 بر صفر مولداوی حریف اروپای شرقی خود را در هم کوبید در این دیدار فرانک لمپار دو گل برای تیمش به ثمر رساند و ستاره میدان شناخته شد جرمین دفو جیمز میلنر و بنیس نیز 3 گل دیگر اتکیس را به ثمر رساندند در گروه I فرانسه تنها با به ثمر رساندن یک گل موفق شد فنلاند را شکست دهد تک گل فرانسه توسط آبودیابی به ثمر رسید تا این بازی سخت با پیروزی فرانسه به پایان برسد.

و اما ایتالیا با نتیجه 2 بر 2 بازی خود مقابل بلغارستان را پایان داد هر دو گل تیم ایتالیا توسط دانیل اوسوالدو به ثمر رسید و مانولف و میلانن نیز از بلغارستان در دقایق 30 و 66 دروازه ایتالیا را گشودند.

نتایج دیگر تیم ها از این گروه به شرح زیر می باشد؛

ایرلند جنوبی با نتیجه 2 بر یک قزاقستان را شکست داد

بوسنی هرزگوین با نتیجه پرگل 8 بر یک لیختن اشتاین را در هم کوبید

گرجستان با یک گل بلاروس را شکست داد

رومانی با نتیجه دو بر صفر از سد استونی گذشت

لیتوانی و اسلوواکی با نتیجه یک بر یک به تساوی رضایت دادند.

کرواسی با به ثمر رساندن یک گل مقدونیه را متوقف کرد سوئیس با نتیجه 2 بر صفر اسلوونی را شکست داد.

مجارستان با به ثمر رساندن گل پنچ مقابل آندورا به پیروزی رسید.

آلبانی با نتیجه 3 بر صفر مقابل قبرس به پیروزی رسید مونته نگرو و لهستان با نتیجه 2 بر 2 به تساوی رضایت دادند.

ایسلند با به ثمر رساندن دو گل نروژ را شکست داد.

در پایان بلژیک با نتیجه 2 بر صفر ولز را مغلوب ساخت و به پیروزی رسید./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار