هزاران نفر در اين تظاهرات شرکت داشتند که در اعتراض به بازگشايي جاده هاي مواصلاتي براي انتقال محموله هاي راهبردي براي نيروهاي نظامي خارجي از خاک پاکستان به داخل افغانستان بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني پرس تي وي، مردم پاکستان ديروز در شهر پيشاور تظاهرات ضدآمريکايي برپاکردند.
 روز گذشته مردم پاکستان براي اعلام مخالفت خود با اقدام اخير اسلام آباد تظاهرات کردند.  اين تظاهرات در کلان شهر پيشاور برپا شد. مردم پاکستان در اين تظاهرات خواستار بسته شدن اين جاده هاي ارتباطي شدند و شعارهايي برضد آمريکا و دولت پاکستان سر دادند. حزب جماعت اسلامي که بزرگترين حزب اسلامي پاکستان است اين تظاهرات را سازماندهي کرده بود. دولت پاکستان ماه ژوئيه اين جاده هاي مواصلاتي را بازگشايي کرد. اين جاده ها در نوامبر سال گذشته مسدود شده بود. علت اين اقدام نيز حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در منطقه سلاله پاکستان در سال گذشته بود که به کشته شدن بيست و چهار نظامي پاکستاني منجر شد. اما پس از گذشت چند ماه و عذرخواهي مقامات آمريکا از اين رويداد ، اين جاده ها بار ديگر باز شد.
وقار احمد از فعالان پاکستاني در اين تظاهرات گفت:« ما اين تظاهرات را سازماندهي کرده ايم تا اعتراض خود را به بازگشايي جاده هاي ارتباطي براي ارسال کمکهاي نظامي به نظاميان خارجي در افغانستان از طريق خاک کشورمان اعلام کنيم. خواسته تظاهرکنندگان پاکستاني اين است که  اسلام آباد همکاريهايش را با آمريکا در جنگ به اصطلاح ضد تروريسم متوقف کند.»  
فعالان پاکستاني مي گويند دولت اسلام آباد با بازگشايي اين جاده ها، مصوبه پارلماني را دور زده است که در آن تاکيد شده است آمريکا حملات با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين را در مناطق شمال غربي پاکستان متوقف و به اين علت عذرخواهي کند. شرکت کنندگان در تظاهرات ديروز پيشاور تاکيد داشتند بازگشايي اين جاده ها در جهت منافع ملي پاکستان قرار ندارد.
يک شهروند پاکستاني نيز در اين تظاهرات گفت:« ما در اعتراض به بازگشايي جاده ها براي انتقال محموله هاي پشتيباني براي نظاميان خارجي در افغانستان اعتراض داريم. تازمانيکه آمريکا به حملات با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در پاکستان ادامه بدهد ما به اعتراضهاي خود ادامه خواهيم داد تا اينکه اين حملات متوقف شود.»
سيد منور حسن رهبر جماعت اسلامي پاکستان در اين تظاهرات گفت:« دشمنان پاکستان از اين محموله هايي که از خاک پاکستان عبور مي کند برضد خود پاکستان استفاده مي کنند. ما هرگز اجازه نمي دهيم اين تسليحات از خاک کشورمان جابجا شود و درنهايت از آن برضد ما استفاده شود.حاکمان پاکستان، بزدل هستند. ما اجازه نمي دهيم آنها در جهت اميال آمريکا عمل کنند. ما اوضاع را تغيير خواهيم داد.»
احساسات ضدآمريکايي در تظاهرات ديروز پاکستان بسيار زياد بود. مردم پاکستان با حضور نيروهاي نظامي آمريکا در افغانستان و پاکستان مخالف هستند و تاکيد دارند همين امر سبب از بين رفتن صلح و ثبات در پاکستان مي شود.
برچسب ها: پاکستان ، تظاهرات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار