همایش بزرگداشت میررضی‌ الدین آرتیمانی امروز در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی تویسرکان آغاز ‌شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  همدان ؛  بررسی اوضاع اجتماعی سیاسی و فرهنگی عصر میررضی، معرفی و شناساندن ابعاد گوناگون شخصیت میررضی در حوزه عرفان و تبیین و تحلیل جایگاه شاعری و شعر میررضی از مهم‌ترین اهداف همایش بزرگداشت میررضی‌الدین آرتیمانی در همدان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان گفت: 11 محور برای ارسال مقالات به همایش بزرگداشت میررضی‌الدین آرتیمانی در نظر گرفته شده بود که با پایان مهلت ارسال آثار تا یکم شهریور ماه، 44 مقاله به دبیرخانه همایش رسید.
مهدی حاجی زین‌العابدینی افزود: مقالات ارسالی شامل 27 مقاله در حوزه ادبی، 14 مقاله در زمینه عرفان و 3 مقاله در بخش تاریخ است که تمامی آثار پژوهشی رسیده از تراز بالای علمی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه مقالات رسیده به دبیرخانه منطبق بر محورهای همایش و در سطح علمی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی هستندگفت: به 6 مقاله برگزیده از سوی هیأت داوران، تندیس همایش و جایزه نقدی اهدا می‌شود.
میرزا محمد رضی معروف به میررضی آرتیمانی از شاعران و عارفان مشهور زمان صفویه است که در نیمه دوم قرن دهم هجری قمری در روستای آرتیمان از توابع تویسرکان به دنیا آمد. از او حدود ۱۲۰۰بیت شعر به جا مانده که معروف‌ترین آنها ساقی‌نامه است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.