با احداث 282 کیلومتر دیگر از مسیرهای دوچرخه سواری در سطح مناطق 22 گانه پایتخت، دوچرخه سواری بیش از بیش در میان شهروندان رونق خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دوچرخه سواری ورزش شاد و مهیجی است ، ورزشی که بیشتر شهروندان راغب به انجام آن هستند، اما زمانی که بتوان از یک نوع ورزش به نفع کاهش ترافیک و پاکیزگی هوا استفاده کرد، آن وقت است که هم ورزش است و هم وسیله حمل و نقل چند سالی است که تردد با دوچرخه آن هم در مکان هایی که توسط شهرداری مخصوص همین کار تهیه شده در پایتخت رواج یافته و افراد مسافتهای مختلفی را بدون سوار شدن به تاکسی و اتوبوس، تنها با رکاب زدن بر دوچرخه طی می کنند. قرار است تا مسافت هایی که برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده اضافه شود تا راهکارهای باشد بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا، در این باره تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به انجام 172 کیلومتر مسیر برای دوچرخه در پایتخت اظهار داشت: ساخت 283 کیلومتر مسیر برای دوچرخه سواری در تمامی مناطق 22 گانه تهران در دستور کار قرار دارد و این در حالی است که نیمی از پایتخت به مسیرهای دوچرخه سواری مجهز شده و 109 خانه دوچرخه به شهروندان خدمات لازم را ارائه می دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به وجود 5 هزار دوچرخه در سراسر پایتخت اشاره و خاطر نشان کرد: بایستی 550 خانه دوچرخه دیگر ساخته شود تا شهروندان در کمال آرامش با دوچرخه در سطح شهر تردد کنند.

کشورهای مختلفی در جهان از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می کنند اگر در تهران هم تردد با دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل در نظر گرفته شود دیگر شاهد خودروهای تک سرنشین در ساعت های پر ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی نخواهیم بود./ز گزارش از سمیه زرچینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار