سينماي ايران تبديل به صحنه‌ي بحث و جدل شده چون من اهل مبارزه نيستم، اين صحنه جاي من نيست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، برنامه "هفت" با اجراي محمود گبرلو شب گذشته در بخش اول برنامه با حضور لادن طباطبايي به بررسي دلايل خداحافظي اين بازيگر پرداخت.
لادن طباطبايي در خصوص دلايل خداحافظي خود در بازيگري گفت: يك سال و نيم درباره‌ موضوع خداحافظي فكر مي‌كردم و با پيشنهاد بازي در سريال "راز پنهان" تصميم گرفتم بازيگري ام با يك همكاري خوب و شيرين به پايان برسد.
وي ضمن اشاره به اينكه نقدهاي اخير دليل خداحافظي نبوده است، ادامه داد: در بيست سال فعاليت حرفه اي، نقد سينمايي باعث آشنايي من با فيلم و سينما شد و با نقدهاي جامع، محتواي فيلم ها را تشخصي مي دادم.
طباطبايي تصريح كرد: عاشق بازيگري هستم و عشق به بازيگري باعث شد كه نتوانم بازي پيشه باشم و نقش ها را با دل و جان ايفا كنم.
وي با اشاره به افول سينما افزود: متاسفانه سينما تبديل به صحنه‌ بحث و جدل شده است و چون من اهل مبارزه نيستم، جاي من در اين صحنه نيست.
طباطبايي در خصوص اشاعه‌ فرهنگ و نقش رسانه هاي دولتي عنوان كرد: به گفته‌ رهبر معظم انقلاب بايد در كشور فرهنگ سازي كنيم و در يك رسانه‌ دولتي و همچنين سايت هاي خبري تحت نظر دولت بايد توقع نقدهاي درست و به جايي داشته باشيم و تنها هدف جوسازي در سينما را نداشته باشيم.
گبرلو در ادامه‌ي صحبت هاي طباطبايي عنوان كرد: نقد ممكن است مغرضانه باشد اما دليلي براي خداحافظي بازيگر نيست و اين موضوع به فضاي بازيگري برمي‌گردد.
طباطبايي اظهار داشت: از اتفاقاتي كه در حوزه‌ بازيگري افتاد، يكي مسئله دستمزد بازيگران بود و تاثيرات بدي كه بر روي مخاطب داشت و اين موضوع به تهيه كنندگان نيز برمي‌گردد كه براي فروش بالاي فيلم، چنين دستمزدهايي را قبول مي‌كنند و صحبت هايي يكي از كارگردانان ديني سينما و تلويزيون نيز يكي ديگر از مسائلي بود كه حرمت بازيگران زن سينما را زير سوال برد.
وي ضمن بيان اينكه از حق خودم نسبت به اين بي حرمتي ها گذشت كردم، ادامه داد: سينما پرچمدار فرهنگ و هنر است و مردم از كارگردان ديني و يا بازيگر توقع ديگري دارد.
طباطبايي افزود: من بازيگر بعد از انقلابي هستم و بازيگري را با عشق، صحبت و با شهيد شدن جوانان آموزش ديدم و در مدت بازيگري ام هيچ وقت به دنبال حاشيه نبودم.
در ادامه صحبت هاي طباطبايي گبرلو مجري برنامه عنوان كرد: متاسفانه در سينماي ايران و در عرصه‌ي بازيگري شاهد ورود غير حرفه اي ها هستيم و اينكه بازيگران زن تبديل به جذابيت هايي براي جذب مخاطب شده است.
طباطبايي ضمن اشاره به ماندگار شدن هم دوره اي هاي خودش در عرصه‌ي بازيگري و فيلم سازي تاكيد كرد: براي ماندگار شدن در عرصه هنر موقعيت، شانس و زمان حرف اول را مي‌زند و افراد با استعدادي كه بدون چشم داشت به شهرت، وارد عرصه هنر مي شوند، در آينده موفق خواهند بود.
وي خاطرنشان كرد: در اين مدت بازيگري تمام انرژي ام براي مخاطبان بوده است و با عشق و توان خود مسئوليتم را انجام دادم و اميدوارم فرهنگ واقعي و ديني ما بتواند به طور زيبايي گسترش پيدا كند.
طباطبايي در پايان گفت: عشق من بازيگري است و زماني كه بازيگر ابزارش در اختيارش نباشد آن وقت صادقانه بايد خداحافظي كند./ي2

برچسب ها: سینما ، هفت ، طباطبایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار