ساختمان شهرداری رشت، با معماری اروپای شرقی ، قدمتی صد ساله دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان ، رشت مرکز گیلان مثل سایر شهرستان های این استان جاذبه های زیادی واسه مسافران و گردشگران داره؛ مثل باغ محتشم، خونه های ابریشمی و قدیری، سبزه میدون و موزه میراث روستایی رشت اما موضوع سفر امروز هیچکدوم از اینها نیست.
 نگاه ما در این گشت و گذار مکتوب ، ساختمان شهرداری رشت است که از بس جلو چشم عادی شده، کمتر کسی این ساختمان رو به عنوان یک اثر تاریخی می بینه. ساختمان شهرداری رشت که قدمتی صد ساله داره، به سبک معماری اروپایی شرقی ساخته شده و  ساختمان های اداره پست، استانداری قدیم، و هتل ایران هم جزو این مجموعه تاریخی و زیباست که جلوه جالبی به میدان شهرداری ( شهدای ذهاب ) رشت بخشیده که چشم هر بیننده و تازه واردی را به خود خیره می کنه.
ساختمان شهرداری برج ساعت زیبایی داره و مزار استاد ابو جعفر، از زیارتگاههای قدیمی شهر رشت منسوب به پسر خاله  پیامبر(ص) نیز در حیاط این بنای تاریخی قرار دارد.
 این ساختمان که با رنگ های  سفید و قرمز تزئین شده در حال حاضر شهرداری مرکزی کلان شهر رشت و به همین دلیل  در مقایسه با سه ساختمان دیگر این میدان  ؛ پا برجا تر به نظر میاد .
اگرچه بنای پست خانه رشت هم اخیرا توسط اداره کل پست استان مرمت شده است.  این بار که به رشت سفر کردید سفرتون رو از همین میدون اصلی شهر یعنی شهرداری و ساختمان صد ساله و زیبایش شروع کنید./ س

برچسب ها: دانشنامه ، شهرداری ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.