معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، از اتمام90 هزارمترعملیات فنس کشی به منظورایجاد جایگاه های موقت دامی در مناطق زلزله زده در استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عبدالهي گفت: این طرح با هدف جلوگیری از افزایش میزان خسارت وارده به بهره برداران بخش دامی شهرستان های اهر، هریس، ورزقان و تبریز طی مدت 20 روز دربیش از 200 روستا اجراشده است.

وي با اشاره به اهمیت ساخت سریع جایگاه های مقاوم دامی جهت از سر گیری تولید محصولات دامی در مناطق حادثه دیده از زلزله در استان گفت: براساس مصوبه هئیت دولت مبلغ 750 میلیارد ریال تسهیلات بانکی باکارمزد 4 درصد برای ساخت اماکن دامی پرداخت خواهد شد.

عبدالهي با اشاره به اینکه برای احداث هر واحد دامی مقاوم، مبلغ 100 الی 150 میلیون ریال پرداخت خواهد شد افزود: کارشناسان این سازمان، بانک کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای سهولت در امر تشکیل پرونده طی مدت 10 روز بصورت اکیپ های چهارنفره به مناطق آسیب دیده از زلزله اعزام و در محل وقوع حادثه اقدام به تشکیل پرونده نموده و بصورت ضامن زنجیره ای روستائیان را جهت دریافت تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی معرفی می کنند.

وي با بیان اینکه اعزام اکیپ های تعیین خسارات بهره برداران به مناطق حادثه دیده، هماهنگی برای استفاده از امکانات اداره کل دامپزشکی و گروه های ان.جی. او برای واکسیناسیون دام ها و درمان رایگان احشام و همچنین تهیه و ارسال فنس فلزی و علوفه دامی به مناطق روستایی شهرستان های آسیب دیده از زلزله را، از دیگر اقدامات این معاونت در حمایت از بهره برداران ذکر کرده و افزود: نقشه ساخت اماکن دامی مقاوم توسط این معاونت به صورت استاندارد تهیه و پس ازتائید محل احداث اماکن دامی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت رایگان در اختیار بهره برداران قرار می گیرد. /س

برچسب ها: اتمام ، مناطق ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.