نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان بالای مبلغ بیمه تامین اجتماعی برای احداث منازل مسکونی ظلم به مردم است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در دیدار با مردم بخش شبانکاره اظهار داشت: توجه به خواسته‌های مردمی یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که مسئولان در انجام وظایف باید به آن توجه داشته باشند و آنرا مد نظر خود قرار دهند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی در موقع احداث منازل مسکونی یکی از مسائلی است که در ایام اخیر همواره گلایه‌های شدید مردمی را به دنبال داشته است و در مراجعات و تماس‌های مکرر مردم شهرستان با دفتر ارتباطات مردمی نماینده همواره بر این مورد تاکید شد و ما هم پیگیری‌هایی در این خصوص انجام داده‌ایم.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید حداکثر چهار درصد از ارزش منزل مسکونی در دست ساخت به‌عنوان حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت شود و در مصوبه مجلس حداقل آن ذکر نشده که به معنای آن است که دولت می‌تواند حداقل حداقل‌ها را از مردم دریافت کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در این زمینه، بیان داشت: متاسفانه اقدام دولت دریافت چهار درصد سقف مبلغ از مردم است که در اکثر موارد فشارهای مالی سنگینی را بر مردم تحمیل کرده و نارضایتی و اعتراضات شدید ایشان را به دنبال داشته است.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: میزان بالای مبلغ پرداختی بابت بیمه تامین اجتماعی ساختمان در دست احداث ظلم سنگینی برای مردمی است که پس از سال‌ها با مشکلات فراوان و بهره‌گیری از تسهیلات و ... قصد ساخت سرپناه برای خود را دارند است و باید در این زمینه تجدید نظر صورت پذیرد.

وی با اشاره به میزان پایین خسارت تعیین شده برای کشاورزان منطقه شبانکاره گفت: میزان خسارت تعیین شده برای کشاورزان منطقه شبانکاره 39 درصد است در حالی که این میزان در شهرستان‌ گناوه 73 درصد و در شهرستان دیلم 82 درصد است و قطعا باید این مسئله به طور دقیق‌تر بررسی شود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه از لحاظ مرز جغرافیایی، مرز شهرستان گناوه و بخش شبانکاره (چهارروستایی و خلیفه) فاصله بسیار کمی دارند، متذکر شد: صرفا استدلال به اعلام نظر کارشناسان برای ما قانع کننده نیست، زیرا این برآورد با هیچ منطقی سازگار نیست و باید با بازنگری و اصلاح کارشناسی صورت گرفته حقوق مردم احیا شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بنابر قولی که به مردم داده‌ام از هر فرصتی برای حضور در بین مردم و آگاهی از مشکلات و دغدغه‌های ایشان استفاده می‌کنم./ج1

برچسب ها: بوشهر ، مجلس ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.