دولت آمريکا شبکه ي حقاني را به عنوان يک گروه تروريستي معرفي کرد. اين گروه در افغانستان و پاکستان پناهگاههايي دارد و متهم است که عليه منافع آمريکا حملاتي را مرتکب شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي ؛ يک کارشناس آمريکايي معتقد است دولت آمريکا تحت فشار کنگره شبکه  حقاني را در فهرست سازمان هاي تروريستي  قرار داد.
"مارتين وينبائوم "؛ تحليلگر سابق وزارت امور خارجه ي آمريکا در امور افغانستان و پاکستان ؛درباره انگيزه ي اين تصميم گيري در وزارت خارجه ي آمريکا گفت:چيزي که باعث اين تصميم گيري شد کنگره ي آمريکا بود. کنگره ي آمريکا وزارت امور خارجه  و کاخ سفيد را در کانون توجهات قرار داد و خواستار تصميم گيري درباره قرار دادن شبکه حقاني در فهرست سازمان هاي تروريستي شد. با توجه به اينکه امسال سالي انتخاباتي در آمريکا است براي کاخ سفيد بسيارمشکل خواهد بود که  با اين درخواست کنگره همراهي نکند. آمريکا در اين زمينه رياکاري داشته است. آمريکا شبکه ي حقاني و سران مهم اين شبکه را  هدف قرار داد اما اين سازمان را جزو گروههاي تروريستي قرار نداد اما کنگره خواستار آن شد که آمريکا به صراحت درباره شبکه ي حقاني موضع گيري کند.
وي درباره تاثير اين تصميم بر گفتگوهاي صلح با طالبان در افغانستان گفت:گفتگوها با طالبان بود و با گروه حقاني نبود . گفتگوهاي صلح در افغانستان با گروهي بود که با ملا عمر ارتباط داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار