مشاور اجرایی معاونت امورسینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:پايگاه اجتماعي حكومتي پيامبر اكرم(ص)، مسجد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، بابك خانيان با بیان اینکه بر اساس سند چشم انداز 1404 باید ایران كشور اول منطقه در زمینه سیاسی، فرهنگی، هنری و اجتماعی شود اظهار داشت: در جمهوری اسلامی، برای صدور آرمان‌ها و اهداف و فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنیا و نیز اینکه الگوی موفق در زمینه برای برپایی حکومت اسلامی باشیم باید الگویمان حکومت حضرت محمد (ص) باشد که در زمان ایشان، مسجد پایگاه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری جامعه بود.

وي ادامه داد: الان متاسفانه مقداری از این الگو فاصله گرفته ایم که باید هر چه سریعتر به آن برسیم. که این امکان پذیر نمی‌باشد جز اینکه حضور بیشتر جوانان را در کنار نخبگان و اندیشمندان در مساجد شاهد باشیم چرا که حضور جوانان در کنار نخبگان و اندیشمندان باعث کاهش آزمون و خطا در فعالیت ها و افزایش موفقیت ها در زمینه های مختلف می‌شود.

خانیان با بیان اینکه فعالیت ها و برنامه‌های کانون ها ی فرهنگی و هنری مساجد باید بر اساس نیاز سنجی در محلات باشد ابراز داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند با کارهای فرهنگی و هنری متنوع بر اساس نیازهای رده های سنی مختلف، جوانان را هر چه بیشتر جذب مساجد کنند.

پنجمين همايش انديشه‌هاي آسماني به همت ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، باحضور هنرمندان برگزيده كانون ها از سراسر كشور در دو بخش برادران و خواهران، شهريورماه در مشهد برگزار مي‌شود./س


برچسب ها: مشاور ، اجرایی ، معاونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.