وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) اعلام کرد روند خروج بيش از 30 هزار نظامي اين کشور از افغانستان در جريان است و قبل از زمان مقرر (آخر سپتامبر) به پايان مي‌رسد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، پنتاگون اعلام کرد فرماندهي نظامي پيش بيني کرده بود اين سربازان را قبل از پايان ماه سپتامبر از افغانستان خارج کند اما عمليات طبق برنامه پيش بيني شده پيشرفت قابل توجهي داشته است.

حدود 100 هزار نظامي آمريکايي در افغانستان مستقر بودند اما شمار آنها اينک حدود هفتاد و هفت هزار نفر است و اين رقم با بازگشت سربازاني که روند تخليه آنها آغاز شد است به شصت و هشت هزار نفر خواهد رسيد.

همچنين حدود چهل هزار سرباز غير آمريکايي در افغانستان حضور دارند.

سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) پيش بيني کرده است قبل از اتمام سال 2014 و آموزش کامل پليس و ارتش افغانستان بخش عمده نيروهاي رزمي خود را از اين کشور خارج کند.

با وجود اين، ژنرال جان الن فرمانده نيروهاي آمريکايي و ناتو قرار است گزارشي ديگر به کاخ سفيد ارائه و در آن پيشنهادهاي لازم را ارئه کند.

ژنرال الن اين هفته در يک مصاحبه مطبوعاتي اعلام کرد قصد دارد بعد از انتخابات رياست جمهوري آمريکا در طول ماه نوامبر ديدگاه هاي خود را ارائه کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار