خطیب جمعه یاسوج گفت: برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس سران كشورهای غیرمتعهد در تهران مشت محكمی به دهان دشمنان و تیری به قلب آنان بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، حجت الاسلام و المسلمین سید 'علی اصغر حسینی' در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: آمریكا و اسرائیل سعی كردند با تبلیغات سوء مانع شركت برخی افراد خاص در این اجلاس مهم شوند كه به لطف الهی یكبار دیگر دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب به خواسته های پلیدشان نرسیدند و توطئه شوم آنان با شكست فاحشی مواجه شد.
وی بیان كرد: این اجلاس با حضور سران و مقامات عالی رتبه 120 كشور دنیا و بدون كمترین مشكلی برگزار شد و پیش بینی می شود كه آثار و نتایج مثبتی برای اعضا بدنبال داشته باشد.
حسینی با اشاره به هفته تعاون، اظهار داشت: انسان موجودی اجتماعی بوده و به همكاری همنوعان خود نیاز دارد و در این صورت است كه امور به نحو مطلوبتری انجام خواهند شد و منافع آن به تمام افراد جامعه می رسد.
وی عنوان كرد: غربی ها و برخی از كشورهای منطقه با ارائه انواع كمك به تروریست ها موجب ناامن شدن اوضاع سوریه و كشتار ملت بی دفاع و مسلمان این كشور می شوند.
حسینی ابراز داشت: یكی از دلایل اصلی به خاك و خون كشیدن مردم مظلوم سوریه آن است كه این كشور اسلامی با تمام وجود در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت كرده و تحت هیچ شرایطی تسلیم آن نمی شود.
خطیب جمعه یاسوج افزود: شرایط نابسامان كنونی سوریه چهره زشت طرفداران دروغین حقوق بشر را بیش از پیش برای ملت های واقع بین، حق طلب و آزادیخواه جهان آشكار كرد.
حسینی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: از آحاد مختلف مردم كهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود بمناسبت 25 شوال سالروز شهادت بنیانگذار مذهب جعفری مجالس سوگواری در تمام نقاط این استان برپا كنند.
وی با تسلیت سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب، بیان كرد: این روحانی نستوه در راه مبارزه با رژیم پهلوی سختی های فراوانی را تحمل كرد و سالیان متمادی در تبعید بود.
حسینی به قیام خونین 17 شهریور سال 57 اشاره كرد و اظهار داشت: در این روز جمعی از مردم مومن و ولایتمدار ایران با پیروی از امام خمینی (ره) در میدان شهدای فعلی تهران بر ضد رژیم پهلوی به صحنه آمدند و توسط ماموران و عاملان ستمشاهی به شهادت رسیدند.
وی عنوان كرد: به همین دلیل 17 شهریور ایام الله بوده و می بایست همه ساله به بهترین نحو ممكن گرامی داشته شود.
حسینی ابراز داشت: پاسداشت خون های ریخته شده در راه پیروزی انقلاب و اعتلای هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب حفظ كشور از انواع آسیب ها و خطرات می شود. /س
برچسب ها: اجلاس ، غیر ، متعهدها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.