وزير علوم ، تحقيقات و فناوري گفت: يكي از ماموريت هاي مهم دانشگاه هاي كشور توليد علم است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، كامران دانشجو در اجلاس سالانه اساتيد بسيجي دانشگاه هاي كشور با بيان اين مطلب گفت: كشور ما در حال حاضر رتبه اول توليد علم را در منطقه دارد در صورتي كه ما بايد در ايران 1404 به اين رتبه دست مي يافتيم.

دانشجو يكي ديگر از ماموريت هاي دانشگاه را تربيت نيروي انساني براي آرمان هاي جامعه دانست و افزود: دانشگاه محور گفتمان عدالت و شكل گيري آن در جامعه باشد.

وي ادامه داد: نظام جمهوري اسلامي ايران محصول انقلاب است و اگر قرار است اين نظام پويا باشد بايد آرمان هاي انقلاب حفظ شود.

دانشجو ادامه داد: فرهنگسازي يكي از كارهايي است كه مي تواند در دانشگاه انجام شود همچنين دانشگاه مي تواند آزادي را در چارچوب هاي تعيين شده فرهنگ سازي كرده و اين فرهنگ را به جامعه منتقل كند.

وزير علوم با اشاره به تلاش دانشگاه ها براي اجرا آرمان هاي انقلاب اسلامي گفت: اساتيد سكولار در دانشگاه هاي ما جايي ندارند، دانشگاهي كه آزادي را بر مبناي كرامت انساني قبول داشده باشد مي تواند آرمان هاي انقلاب را به اجرا در آورد.

وي تصريح كرد: نبايد اجازه داد نيروي محركه انقلاب كه همان آرمان هاي آن است از بين برود.

دانشجو همچنين با تاكيد بر اهميت گفتمان امام راحل (ره) گفت: گفتمان امام را بايد با افتخار مطرح كرد زيرا كه براي جاري و ساري شدن احكام الهي در كشور بود./س


برچسب ها: ماموریت ، مهم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.