وزیر ارشاد با بیان اینکه امسال تدوین دانشنامه جامع امام رضا (ع) با 2500 مدخل آغاز شده است، گفت: جشن سالروز ولادت امام رضا را امسال در 186 نقطه دنیا و در حدود 50 کشور برگزار می‌کنیم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سیدمحمد حسینی در جمع خبرنگاران در ارتباط با برنامه‌های وزارت ارشاد پس از اجلاس جنبش عدم تعهد اظهار داشت:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد موسسه فرهنگی جنبش عدم تعهد را به دولت ارائه داده است که در قالب این موسسه یا در قالب کارگروهی فرهنگی در دبیرخانه جنبش بتوانیم جشنواره‌ها، نمایشگاه و برنامه‌های مختلفی را با کشورهای مختلف دنیا داشته ‌باشیم.

وی افزود: این پیشنهادات به دولت ارائه شده و در حال حاضر منتظر پاسخ نهایی از سوی رئیس‌جمهور هستیم.

حسینی با اشاره به بحران کاغذ گفت: ما پیگیر بحران کاغذ هستیم و ان‌شاءالله واردات انجام می‌شود و امیدواریم بحران کاغذ هر چه زودتر پایان یابد.

وزیر ارشاد در ادامه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) اظهار داشت: هر ساله شاهدیم که این جشنواره از توسعه بسیار خوبی برخوردار است؛ امسال نیز در 186 نقطه دنیا و در حدود 50 کشور مراسم ویژه دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: بخش دانشگاهی امسال فعال‌تر از سال‌های گذشته حضور دارد همچنین یکی از اقدامات مهمی که امسال آغاز شده تدوین دانشنامه جامع امام رضا (ع) است که مقدمات آن فراهم شده و 2500 مدخل انتخاب شده است.

حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: بالاخره این دانشنامه کار ماندگاری است و می‌تواند دستمایه هنرمندان در رشته‌های مختلف قرار گیرد و امیدواریم تا سال آینده برخی از قسمت‌های آن رونمایی شود؛ امیدواریم با اینگونه اقدامات بتوانیم فرهنگ رضوی را در سطح کشور و در سطح جهان توسعه دهیم/ س


برچسب ها: برپایی ، جشن ، ولادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.