دولت آمریكا اعتراف كرده شمار فقرای آمریكایی كه به طور مكرر با كمبود غذا مواجه می شوند، سال گذشته 800 هزار نفر نسبت به سال 2010 افزایش یافته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه رسانه های غربی بویژه آمریکایی تلاش می کنند مهمترین موضوع و اتفاق فعلی در ایالات متحده را انتخابات ریاست جمهوری جلوه دهند اما برای مردم این کشور بیکاری و فقر مهمترین نگرانی و دغدغه این روزهاست.

بر اساس آخرین اعلام رسانه های مستقل، گزارش دولت آمریكا نشان می دهد حدود 17 میلیون نفر از شهروندان این كشور با كمبود غذا مواجه هستند و این موضوع فشار جدی به زندگی و وضعیت خانوادگی انها وارد کرده است.

هرچند بیل كلینتون رئیس جمهور اسبق آمریكا در كنگره حزب دموكرات برای معرفی باراك اوباما به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریكا، از سیاست های اقتصادی كاخ سفید ستایش كرد ولی دولت آمریكا اعتراف كرد شمار فقرای آمریكایی كه به طور مكرر با كمبود غذا مواجه می شوند، سال گذشته 800 هزار نفر نسبت به سال 2010 افزایش یافته و به حدود 17 میلیون نفر رسیده است.

به نظر می رسد این سخنرانی بیل کلینتون که دوره ریاست جمهوری وی سالهای خوبی برای اقتصاد آمریکا بود، صرفا یک حمایت کورکورانه حزبی و طرفداری از ادامه حضور همسرش در سمت وزیر خارجه آمریکا باشد تا یک تحلیل واقع بینانه اقتصادی.

در بخش دیگری از گزارش دولت آمریكا آمده است حدود پنج و نیم درصد آمریكایی ها با كاهش شدید امنیت غذایی مواجه شده اند و حدود 47 میلیون آمریكایی در ماه ژوئن برای دریافت كوپن های غذا ثبت نام كردند. این موضوع در حالی است که سالهای قبل، اقتصاددانان غربی، کوپن را یک روش تاریخ مصرف گذشته برای کمک به اقشار فقیر جامعه می دانستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار