کارشناس آمریکایی و مشاور سابق حزب جمهوری خواه آمریکا گفت مشکلات اقتصادی اصلی ترین موضوع انتخاباتی در آمریکا است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، تاد کنت (Kent) مشاور سابق حزب جمهوری خواه آمریکا و معاون رئیس دانشگاه تگزاس گفت: باراک اوباما رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب دموکرات امروز در نشست مجمع ملی حزب دموکرات در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی حاضر شد و رسما نامزدی حزب را در انتخابات پاییز امسال پذیرفت.

حضور بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا در این نشست و سخنرانی او ، سبب شد سخنرانی و حضور اوباما در این مجمع تحت الشعاع قرار بگیرد. سخنان اوباما در این نشست حزبی ، بیشتر شبیه سخنرانی سالانه ژانویه در کنگره بود که به تبیین سیاستهایش پرداخت و بر این نکته تاکید داشت که کارهایی انجام شده است اما هنوز راه طولانی باقی مانده است که باید طی شود.

 باراک اوباما در سخنان امروزش اشاره هایی هم به سیاست خارجی آمریکا داشت اما با این کار نتوانست ضربه چندانی به میت رامنی، رقیبش و نامزد حزب جمهوری خواه وارد کند زیرا برای مردم آمریکا مسائل مطرح در عرصه سیاست خارجی اهمیت چندانی ندارد.

تاد کنت در ادامه با تشریح اوضاع اقتصادی آمریکا افزود: مردم آمریکا در حال حاضر بیش از هر مسئله دیگری بر وضع اشتغال و اقتصاد در این کشور متمرکز هستند و توجهی به سیاست خارجی ندارند. در عین حال باید توجه داشت که اوباما از این سخن می گوید که میت رامنی تجربه چندانی در عرصه سیاست خارجی ندارد و درنتیجه نمی تواند گزینه خوبی برای ریاست جمهوری آمریکا باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار