مخترع جوان و نخبه کشور گفت: ایران با وجود تمامی تحریم های دشمن و هجمه های غرب علیه این کشور با اقتدار ایستاده، که بطور حتم با حمایت از جوانان این مهم پایدارتر است.

کامبیز مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به ثبت دو اختراع ملی در راستای افزایش ضریب بهره دهی تولید نفت اظهارداشت: این دو اختراع شامل طراحی سخت افزاری الگوریتم کاربردی برای ایجاد شکست هیدرولیکی در سنگ مخزن نفت به منظور افزایش ازدیاد برداشت و ریز پردازنده های هوشمند تعیین شکل مخازن هیدروکربنی است، که به همت یک گروه هفت نفره که سه نفر از اعضای گروه دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و نیز یکی از اساتید دانشگاه هستند، به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: این طرح با توجه به تکنولوژی ها و قابلیت هایی که دارد نیازمند تلاش یک تیم 15 تا 20 نفره داشت، ولی با همت مسئولان و اساتید توانستیم این طرح را به اجرا و ثبت رسانیم.

این مخترع جوان یکی از امتیاز های این دو طرح را صد در صد اجرای بومی آن دانست و بیان داشت: یکی از امتیازهای بارز این دو طرح تاییدیه علمی اختراع آنها است که تحقق این مهم بر قابلیت علمی طرح افزوده و نقش خود را در امر سرمایه گذاری افزایش می دهد.

مهدی زاده با بیان اینکه این دو طرح در آینده ایی نزدیک به ثبت جهانی خواهد رسید، اذعان داشت: ریز پردازنده های هوشمند تعیین شکل مخازن هیدروکربنی برای نخستین بار است که در جهان اجرا و به ثبت رسیده است، ولی طرح دوم با توجه به پیچیدگی های سخت افزاری و نرم افزاری برای نخستین بار است که در ایران به ثبت رسیده و تنها مشابه آن در جهان وجود دارد.

این جوان نخبه ایرانی با اشاره به اینکه این طرح نقش بسیار موثری در راستای تحقق سند چشم انداز بیست ساله کشور دارد، افزود: آنچه امروز با توجه به تمامی هجمه های دشمن علیه ایران و تحریم های اعمال شده از سوی غرب شاهد هستیم نیاز است در راستای دست یابی به اهداف عالیه نظام گام های موثری برداریم که اجرای چنین طرح هایی می تواند بر اقتدار کشور بیافزاید.

وی ادامه داد: این طرح از مرحله ایده تا اجرا مدت پنج ساله طول می کشد که دو سال از آن سپری شده و در این دو سال توانستیم به مرحله ثبت اختراع برسانیم و با توجه به تلاشی که اعضای گروه در پیش گرفته اند این میزان در سه سال آینده کاهش خواهد یافت.

اسامی این گروه متشکل از آقایان عباس عباس زاده شهری، کامبیز مهدی زاده، حجت نوروزی، فریدون رضایی، نعیم پناهی، محمد مسگریان و خانم روشنک رجبلو می باشد./س

برچسب ها: دشمن ، جوانان ، اقتدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.