دولت افغانستان با اعلام اینکه از تصمیم آمریکا برای تعیین شبکه حقانی به عنوان یک گروه تروریستی به طور کامل حمایت می کند، افزود این اقدام، ضربه مهلکی به این گروه شورشی وارد خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نفل از خبرگزاری فرانسه، شبکه حقانی که مستقر در پاکستان است، به عنوان مسئول برخی از بدترین حملات در جریان ده سال جنگ در افغانستان قلمداد می شود که حمله به هتلی نزدیک کابل در ماه ژوئن با هجده کشته و محاصره سفارت آمریکا در پایتخت افغانستان در سال دو هزار و یازده از آن جمله است.

مقامات افغان بارها با پیوستن به همتایان آمریکایی خود، از پاکستان خواسته اند برای ریشه کن کردن شبکه حقانی، بیشتر تلاش کند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: این اقدامی بزرگ در جهت نابود کردن تروریست ها و حامیان آنها خواهد بود زیرا شبکه حقانی، خطرناک ترین گروه تروریستی است.

وی پیش بینی کرد تعیین شبکه حقانی به عنوان گروهی تروریستی به «برچیده شدن» این گروه منجر خواهد شد و ضربه بزرگی به متحدانش در گروه طالبان وارد خواهد کرد.

 روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده دولت آمریکا تصمیم گرفته است نام شبکه حقانی را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد و پیش بینی می شود این تصمیم روز جمعه اعلام شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار