این فعال حقوق بشر درباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت اصولا اسرائیل بدون هیچ علتی به نوار غزه و فلسطینیان حمله می کند. این حملات اسرائیل مصداق تروریسم و ترور هدفمند است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی، فعال حقوق بشر در گفتگو با این شبکه تاکید کرد اسرائیل رژیم آپارتاید و نژادپرست است.

اسرائیل در این حملات بسیاری از خانواده ها را نابود می کند بدون اینکه به آنها حق دفاع از خود بدهد. اینها جنایاتی هستند که اسرائیل باید برای آن محاکمه شود اما متاسفانه جامعه جهانی فقط نشسته و تماشا می کند. اما در مقابل هر گاه فلسطینیان برای دفاع از خود در برابر این حملات، اقدام می کنند داد آمریکا در می آید که این اقدامات تروریستی است و باید با آن مقابله شود.
اروپاییها هم مقاومت فلسطینیان را مصداق خشونت می دانند و اصلا واکنشی به حملات اسرائیل نشان نمی دهند. اسرائیل خطرات از طرف فلسطینیان را بهانه قرار داده و هر زمان که می خواهد فلسطینیان را هدف حملات خود قرار می دهد. در واقع اسرائیل می خواهد مردم غزه را از هر گونه امید به آینده خود و تعیین سرنوشت محروم کند. بیش از پنج سال است که نوار غزه تحت محاصره است و بیش از نیمی از جمعیت منطقه کودک هستند. با همه این دشواریها مردم غزه استوار ایستاده اند.
این فعال حقوق بشر افزود با توجه به نزدیک شدن انتخابات آمریکا، اسرائیل ممکن است حمله ای گسترده علیه غزه به راه اندازد زیرا دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به علت مصالح انتخاباتی نمی تواند از اسرائیل انتقاد کند. باید توجه داشت اقدام آمریکاییها در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل بر خلاف قوانین بین المللی است و به نوعی حمایت از پاکسازی قومی در این شهر است.
به نظر من مسئله فلسطین بیش از حد کشدار شده است. بیش از شصت سال است که این مسئله حل نشده است و اوضاع هر روز بدتر می شود. هم اکنون اوضاع طوری شده است که حتی برخی از مفسران صهیونیست هم می گویند اسرائیل با گسترش شهرکهای یهودی نشین و استعمار کرانه باختری عملا راه حل دو کشور را از بین برده است. حتی سفیر انگلیس در اسرائیل هم گفته است در ده سال آینده اکثریت مردم علیه اسرائیل قیام خواهند کرد و دیگر اسرائیل دیگر از حمایتهایی که مدتها از آن برخوردار بوده است ، برخوردار نخواهد بود.
هم اکنون اروپایی ها هر سال میلیونها دلار به اسرائیل کمک علمی می کنند و آمریکا نیز هر سال سه میلیارد دلار به اسرائیل کمک می کند. اما اکنون همه چیز به مردم بستگی دارد و آنها نیز حرکت خود را علیه اسرائیل شروع کرده اند و بسیاری از مردم کالاهای اسرائیلی را تحریم می کنند. ما در نهایت شاهد تکرار سناریوی آفریقای جنوبی و نابودی آپارتاید و نژادپرستی در اسرائیل خواهیم بود. نظام اسرائیل نظامی آپارتاید است که کلا مبتنی بر نژادپرستی است و اگرکسی در اسرائیل از والدین عرب متولد شود حقوقش کمتر از یهودیان است. بنابراین اسرائیل سیاست پاکسازی قومی را دنبال می کند. بنابراین برای تغییر این وضع مردم باید در سراسر جهان به دولتهای خود فشار بیاورند و علیه رژیم اسرائیل قیام کنند.
برچسب ها: اسرائیل ، حقوق ، بشر ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار