اكثريت حاكم در لبنان، ضمن مخالفت با درخواست گروه 14 مارس (جناح غرب گرا و طرفدار سعد حريري) در باره قطع رابطه با سوريه، خاطرنشان كرد كه اين مساله بيش ازسوريه، به زيان لبنان خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم، گروه اكثريت حاكم در لبنان تاكيد كرد كه در صورت عملي كردن درخواست گروه مخالف دولت (14 مارس)، لبنان از قطع روابط با سوريه متضرر مي شود.

اكثريت حاكم در لبنان همچنين تاكيد كردند كه داشتن روابط حسنه با سوريه به نفع لبنان است، اما مخالفان بر خلاف منافع ملي لبنان و براساس طرحهاي بیگانگان، چنين مواضعي را اتخاذ مي كند.

ياد آور مي شود كه گروه 14 مارس، قطع روابط با سوريه و اخراج سفير این کشور از بيروت را خواستار شده و دمشق را به تلاش براي ايجاد ناامني در لبنان متهم كرده است.

در همين خصوص قاسم هاشم نماينده فراكسيون "توسعه و آزادي" پارلمان لبنان، در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: به نفع لبنان است كه بهترين روابط را با سوريه داشته باشد، زیرا لبنان است كه از قطع روابط با سوريه متضرر مي شود.

وي افزود: گروه 14 مارس منافع لبنان و لبناني ها را مد نظر قرار نمي دهد بلكه فقط به سياست ها، ماجراجويي ها و ارتباطات خود مي انديشد.

فادي اعور نماينده فراكسيون تغيير و اصلاح نيز اظهار داشت: گروه 14 مارس با جریان های خارجي در ارتباط هستند و دستوراتي از سران آمريكايي و ديگر اربابان خود دريافت مي كنند. آنان جوانان را به انجام عمليات نظامي تشويق مي كند و مورد حمايت هاي مالي قطر و عربستان قرار دارند .

وي تصريح كرد: غرب و ايادي منطقه اي آنها، سوريه را به دليل مخالفت با طرحهاي امريكا و اسراييل در منطقه و حمایت از مقاومت، هدف قرار داده است، ولي اقدامات آنها جز زيان و خسارت هاي بيشتر، چيز ديگري عايدشان نخواهد کرد.

برچسب ها: حریری ، مخالفت ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار