شبکه تلويزيوني العالم گزارش داد: باراک اوباما و ميت رامني نامزدهاي دو حزب دموکرات و جمهوري خواه آمريکا در پي به دست آوردن حمايت هاي بيشتر لابي اسرائيل موسوم به ايپک در آمريکا هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اين شبکه، تب انتخابات رياست جمهوري در آمريکا بسيار داغ شده است. دو حزب دموکرات و جمهوري خواه آمريکا نامزدهاي خود را براي اين انتخابات مشخص کرده اند. محاسبات اوباما در اين انتخابات به اجراي وعده هاي خود در خروج نظاميان آمريکايي از عراق و در آينده از افغانستان است. محاسبات رامني نيز درباره سيطره دوباره آمريکا بر جهان است. اين دو نامزد به دنبال به دست آوردن حمايت لابي رژيم صهيونيستي و راي دهندگان يهودي در آمريکا هستند. لابي صهيونيستي نيز به دنبال تقويت منافع رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي است.

اين لابي چه نقشي در انتخابات رياست جمهوري آمريکا دارد و آيا نامزدهاي انتخابات تسليم خواسته راي دهندگان يهودي مي شوند و سياست خارجي آمريکا چه تاثيري بر گزينه هاي راي دهندگان آمريکايي دارد؟

گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه افزود: رامني و اوباما اختلافات زيادي درباره موضوعات سياست خارجي آمريکا به ويژه در مسئله ايران دارند. تحولات جاري در منطقه خاورميانه،بيداري اسلامي،بازگشت روسيه براي ايفاي نقش بين المللي، افزايش قدرت اقتصادي چين و درخواست کشورهاي تاثيرگذار براي ايجاد موازنه قدرت بين المللي که تازه ترين مورد آن در کنفرانس غيرمتهدها درتهران مطرح شد، تلاش آمريکا را براي سيطره بر جهان تحت الشعاع قرار داده است.

تا زمان مشخص شدن طرف پيروز در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، مقامات رژيم صهيونيستي تلاش مي کنند از اين دوره زماني از نامزدهاي انتخابات هر چه مي توانند باج سياسي، مالي و نظامي بگيرند. صهيونيست ها به دنبال به دست آوردن جگنگده اف-35 آمريکا و هواپيماي سوخت رسان هستند تا عمليات احتمالي دوربرد خود را انجام دهند. برخي از ناظران سياسي اين خواسته اسرائيل را به معناي نيت اين رژيم براي حمله به تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران مي دانند. اين در حالي است که آمريکا با مشارکت در اين عمليات مخالفت کرده است. لابي رژيم صهيونيستي در آمريکا موسوم به ايپک نقش مهمي در حمايت مالي و رسانه اي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري و کنگره آمريکا و تشويق کردن راي دهندگان يهودي اين کشور در حمايت از نامزدهاي مورد نظر اين گروه دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار