رییس ستاد اقامه نماز كشور امروز در مراسم اختتامیه بیست و یكمین اجلاس سراسری نماز در تالار انتظار كرمانشاه گفت: اگر نماز را اقامه كنیم همه كمالات اقامه می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حجت الاسلام 'محسن قرائتی' گفت: اگر تعلیم و تربیت در جامعه بخواهد راه بیفتد باید نماز را راه بیندازیم زیرا تمام كمالات در نماز هست.

وی گفت: آموزش و پرورش باید تمام بودجه تعلیم و تربیت را برای نماز صرف كند زیرا نماز آدم را می سازد.

وی تصریح كرد: ادب، مسایل سیاسی، حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی از جمله شركت در انتخابات در سایه نماز میسر می شود و نماز انسان را از فحشا و منكر باز می دارد.

وی با اشاره به احادیثی در خصوص نماز گفت: حدیثی داریم كه نماز به نمازگزار می گوید به من عزت دادی، خدا به تو عزت دهد و نماز به بعضی ها می گوید ضایعم كردی، خدا ضایعت كند.

وی تاكید كرد: این یكی از بندهای عدالت است كه روحانی را تقسیم كنیم.

وی با تاكید بر ضرورت توجه به فریضه نماز در جامعه گفت: در عین حال كه باید مسئله نماز را جدی بگیریم نباید آن را آنقدر پیچیده كنیم كه در حل آن بمانیم.

وی گفت: روحانیون نباید به مسایل سیاسی غیر از آنچه مقام معظم رهبری می فرمایند وارد شوند، باید از پشت میزها بلند شوید تا در مسایل سیاسی حذف نشوید.

وی افزود: سخنرانی های روحانیون باید كوتاه باشد زیرا نسل امروز فشرده گویی را می پسندد و هر حدیث و روایت و تفسیری را نباید هر جایی بازگو كرد بلكه باید شرایط زمانی و مكانی را سنجید.

وی در پایان با قدردانی از تمامی دست اندركاران برگزاری اجلاس نماز در استان كرمانشاه گفت: اجر این اجلاسها را از خود نماز بگیرید./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.