سطح روابط تجاری استان چهارمحال و بختیاری با عراق افزایش می یابد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: مسئول امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران، در نشست تدوین راهكارهای توسعه تجارت خارجی استان چهارمحال وبختیاری با كشورعراق، در شهرکرد گفت: بازار نوپای عراق می تواند یكی از بازارهای مهم و هدف، برای بازرگانان و تجار استان چهارمحال وبختیاری باشد.

مجید قربانی فراز افزود: برای تسهیل در گسترش تجارت بین بازرگانان استان چهارمحال وبختیاری و عراقی، تجار این استان به دنبال ایجاد یك زنجیره(هلدیینگ) و كنسرسیوم مشترك سرمایه گذاری باشند.

وی گفت: این استان می تواند با شناسایی نیاز بازار هدف، در امر صادرات به كشور عراق سهم بالایی داشته باشد.

قربانی فراز خاطرنشان کرد: اطلاعات شركت های بازرگانی عراق بر روی ' پنجره عراق' در سایت سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفته است و بازرگانان استان چهارمحال وبختیاری برای آشنایی با ظرفیت های بازار عراق از این اطلاعات بهره بگیرند.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز گفت:تفاهمنامه توسعه تجارت و بازرگانی بین این استان با استان كربلای عراق منعقد شده است.

محمود عیدی افزود: در این تفاهمنامه بر گسترش راهكاری های توسعه تجارت بین دو استان تاكید شده است واستان چهارمحال وبختیاری آمادگی لازم برای برگزاری نمایشگاه محصولات صادراتی در كربلا را دارا می باشد.

وی گفت: موانع پیشرو برای گسترش صادرات كالا از این استان به استان كربلای عراق باید مرتفع شود چرا كه كالاهای تولیدی این استان در بازارهای عراق با استقبال عراقی ها همراه است.

مدیركل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 65درصد از صادرات این استان به كشور عراق اختصاص دارد.

رحمان كرمی افزود: بیشترین سهم صادرات استان به كشور عراق است و چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی در زمینه تامین نیازهای زائران شهرهای مقدس عراق را در زمینه تامین مواد غذایی و آشامیدنی، تولیدات نساجی، الیاف و موكت دارد.

وی گفت:این استان می تواند در صادرات مصالح ساختمانی، تزیینی، خدمات فنی و مهندسی برای ساخت شهركربلا و دیگر شهرهای عراق پیشگام باشد./س

برچسب ها: افزایش ، روابط ، تجاری ، عراق ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.