مدير كل دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست کشور از تجهیز مراکز استان های کشور به مراکز دفن بهداشتی پسماند تا پایان سال 91 خبر داد.

فرهاد پورسخا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه سیاستگذاری کشور ها در زمینه دفن پسماند و زباله متفاوت است ،گفت :کشور ها براساس  اقلیم ، نوع زباله و... اقدام به سیاستگذاری در زمینه مدیریت پسماند می کنند.
وی با بیان اینکه در کشور ما نیز این موضوع به صورت جدی دنبال می شود ، ادامه داد :طبق برنامه ریزی انجام شده  در تمام استان ها خصوصا کلان شهرها طرح های کوتاه مدت و زمان بندب شده به صورت یکپارچه در حال اجراست.
مدير كل دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست کشور با اعلام اینکه تا پایان سال تمام مراکز  استان ها در کشور به مراکز دفن بهداشتی و اصولی زباله مجهز خواهند شد ، افزود :استان های شمالی کشور به دلیل مسائل اقلیمی،بالا بودن سطح آب های زیر زمینی ، اکوسیستم متفاوت و...نیاز به اسقرار کارخانجات پسماند سوز است.
پورسخا با اشاره به مطلب بالا افزود: در 3 شهر ساری ، نوشهر و رشت این اقدام انجام شده و تا 2 سال آینده 4 شهر شمالی دیگر نیز با مشارکت بخش خصوصی به کارخانجات پسماندسوز مجهز می شوند.
وی با تاکید بر وجود اقلیم متفاوت در استان های مرکزی کشور تصریح کرد :در این مناطق به دلیل بارش کم باران درجه مواد عالی و ارگانیک بالاست و نوع پسماند متفاوت است.
مدير كل دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست کشور در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا انقدر دیر اقدام به  احداث مراکز دفن زباله در کشور  شده است ،خاطرنشان کرد :عدم یکپارچگی در اجرا،عدم هماهنگی بین دستگاه های مسئول ، وجود روش های متفاوت برای امحاء ،  عدم آمادگی کامل برای اجرای طرح ها و... از جمله مشکلات موجود بر سر راه این موضوع بوده اند./ف                 

برچسب ها: آب ، خاک ، حفاظت ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار