رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، از راه اندازی اولین مرکز آموزشهای کاربردی امامان جماعت مساجد تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمد جواد حاج علی اکبری در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، گفت: تا یک ماه آینده اولین مرکز آموزشهای کاربردی امامان جماعت مساجد در تهران راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه مسجد یک مکان قدسی و پایگاه امات و ولایت است، از تدوین برنامه ای به منظور ارتقاء جایگاه مساجد خبر داد و افزود: در این برنامه که از ابتدای امسال اجرایی شده موضوعات مختلفی مورد توجه قرار گرفته است.

حاج علی اکبری توانمند سازی ائمه جماعات را از محورهای این برنامه عنوان کرد و با بیان اینکه مسجد قلب محله و امام مسجد نیز امام محله است، گفت: امامان جماعت نیازمند به روز رسانی آگاهی ها و تقویت بنیه علمی هستند و به این منظور آموزشهایی برای آنان پیش بینی شده است.

حاج علی اکبری الگوسازی را از دیگر محورهای برنامه تدوین شده به منظور ارتقاء جایگاه مساجد برشمرد و گفت: باید مساجد نمونه و الگو شناسایی و معرفی شوند. در برخی مساجد ما کارهای فرهنگی بزرگی در بخشهای مختلف انجام شده که باید بیشتر معرفی شوند.

حاج علی اکبری هماهنگ سازی بین نهادهای مختلف را نیز از دیگر برنامه ها ذکر کرد و گفت: در حال حاضر دستگاه های مختلفی در امور مساجد دخالت دارند و به دنبال آن هستیم وظایف و حد و حدود دستگاه ها مشخص شود./س


برچسب ها: کرمانشاه ، حاج علی ، اکبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.