راه اندازي بورس ارز باعث واقعي تر شدن قيمت ارز و در نهايت حذف رانت خواري در اين بازارمي شود.

عباس معمارنژاد رئيس كل گمرك در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از مهمترين مزاياي راه اندازي بورس ارز شفاف تر شدن بازار ارز و جلوگيري از رانت خواري در بخش ارز است.
گمرك بعنوان يكي از اعضاء كميته ارز كه رياست آن برعهده بانك مركزي مي باشد موظف به ارائه اطلاعات مربوط به ترخيص كالاها به بانك مركزي است.
رئيس كل گمرك تصريح كرد: به همين منظور به تازگي بانك مركزي سامانه پرتال ارزي را راه اندازي كرده و ما در آن سامانه موظف به پيگيري اين موضوع هستيم كه آيا كساني كه ارز دولتي و يا ارز به نرخ مرجع دريافت كرده اند ارز دريافتي منجر به ورود كالا به كشور شده است يا خير به طور كلي گمرك در كميته ارزي در كنار بانك مركزي و سازمان توسعه تجارت مسئول پيگيري موضوع نحوه هزينه كرد ارز دريافتي براي واردات كالا به كشور است.
*رشد 58 درصدي كشف پرونده هاي قاچاق كالا درگمرك
معمارنژاد در ادامه در مورد وضعيت قاچاق كالا گفت: آن مقدار قاچاقي كه از مبادي گمركي كشور انجام مي شود با تشديد اعمال كنترل هاي گمركي كاهش يافته هم اكنون در 5 ماهه گذشته 10 هزار پرونده قاچاق در گمرك به ارزش 290 ميليارد تومان تشكيل شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 58 درصدي را نشان مي دهد.

برچسب ها: گمرک ، بازار ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار