مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت : همچنان که از مرزهای جغرافیایی کشور دفاع می کنیم باید از بیداری اسلامی در سراسر جهان حمایت نماییم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  سید یحیی رحیم صفوی در همایش حقوقدانان بسیجی در مشهد با بیان این مطلب افزود:اکنون جهان در دوران ناپایداری به سر می برد باید از این فرصتها برای ثبات بیشتر بیداری اسلامی کوشید.

وی افزود:سناریوهای مختلفی را در زمینه امنیت در هزاره سوم دسته بندی کرده هند که مهمترین آنها دوران ناپایداری امنیت در روابط بین الملل و تئوری استیلاح امریکا در عصر ما و تئوری انتقال قدرت از غرب به شرق و آخرین سناریوی قدرت گیری جهان اسلام است.

رحیم صفوی تصریح کرد:توسعه بیداری اسلامی دارای یک سیر تگاملی مشخص است و امروزه قدرت جهانی از نوع جنگ نرم و قدرت رسانه ای می باشد و این ابزار به دلیل مدیریت افکار عمومی تاثیر بسزایی در معادلات جهانی دارد و موضوع بیداری اسلامی در کشورهای مصر و لیبی نیز تاثیر گذار بود.پ

وی با اشاره به فضای مجازی و اینترنت به جنگ نرم اشاره و افزود:با سرعت اینترنت و دسترسی به این دانش روز باید از این فرصت برای گسترش بیداری اسلامی استفاده کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد:غلبه بر فرهنگ لیبرال دموکراسی و تک قطبی شدن تنها قدرت فرهنگی جهان اسلامی را از لحاظ ذخایر انرژی در منطقه خاورمیانه همواره به دنبال ایجاد تشنج و نا آرام کردن منطقه به نفع خود هستند.

وی یاد آور شد :بیش از 80 درصد از نقل و انتقالات از طریق دریا انجام می شود که تسلط کشورهای مسلمان بر کانال هایی همانند سوئد و تنگه جبل الطارق نقش بسیار بسزایی در معادلات بین الملل دارد.

سر لشکر صفوی افزود:از عوامل توانمند سازی کشور های جهان اسلام وسعت آنهااست که 31 میلیون کیلومتر مربع از کل جهان را تشکیل می دهند.

وی افزود:جهان اسلام 75% نفت خام جهان را تا سال 2005 در دست مسلمانان دارد و این در حالی است که ذخایر اثبات شده امریکا و اروپا طی 20 تا 25 سال آینده به اتمام می رسد.و نیز ایران با داشتن بیش از 150 میلیارد شبکه نفت بعد از عربستان که 262 میلیارد شبکه نفت دارد در مقام دوم جهان و پس از آن قطر سوم است./س  


برچسب ها: مشاور ، عالی ، مقام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.