مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هماهنگی های لازم با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها به منظور معرفی تعاونی ها به منظور اخذ ایران کد صورت گرفته است.

البرز محمدی درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در نیمهم اول مردادماه سال جاری 645 تعاونی در بخش خدمات و اخذ کالا موفق به اخذ شناسنامه کالا شده است.
وی افزود: دراین راستا هماهنگی های لازم به منظور معرفی تعاونی هابه نمایندگی های شرکت ملی شماره گذاری کالا در استان ها با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها صورت گرفته که استان گیلان با 99 تعاونی در بخش کالا و استان گلستان با 343 تعاونی در بخش خدمات دارای بیشترین تعاونی دریافت کننده کد ملی کالا هستند.
مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی با اشاره به اخد ایران کد در سال گذشته از سوی استان های مختلف خاطرنشان کرد:از مجمع 2 هزار و 219 تعاونی موجود در سال گذشته تعداد یک هزار و 527تعاونی در بخش کالال و 692تعاونی در بخش خدمات موفق به اخذ کد شدند و استانهای آذربایجان شرقی، کرمان و گلستان نیز دارای بیشتر تعداد تعاونی بودند که به شبکه ایران کد پیوستند.
*پیگیری حل و فصل سریع و عادی در مراجع حل اختلاف
در ادامه نظری جلالی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حل هر چه سریعتر دعاوی مطرح شده در مراجع حل اختلاف گفت: حل و فصل سریع دعاوی مطروحه در مراجع حل اختلاف با جدیت پیگیری شده است به طوری که متوسط زمان و رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی در این مراجع درسال 83، 98 روز طول می کشید که در حالی که با اجرای سیاست های جدید مدت زمان رسیدگی به دعاوی درسال 90 به 51 روز کاهش یافته است.
نظری جلالی تأکید کرد: اتخاذ تصمیم های کارشناسانه در دولت های نهم و دهم موجب شده است که فضاهای تولیدی و اقتصادی کشور در مسیر همدلی بیشتر کارگران و کار فرمایان حرکت کند و این کاهش دادخواست های واصله با توجه به این اقدامات بوده است./ف
برچسب ها: تعاونی ، اخذ ، ایران کد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار