سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سالانه 24 هزار متر مربع پته به ارزش 3 میلیارد و 600 میلیون تومان تولید می شود.

حیدرعلی زاهدیان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اعلام این خبر افزود: با توجه به شناسنامه دار کردن هنرمندان تاکنون 6 هزار و 566 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت می باشند.

وی با بیان اینکه پته استان کرمان به کشورهای چین و تاجیکستان صادر می شود ، خاطرنشان کرد: میزان درآمد حاصل از صادرات این محصول در سال 921 هزار دلار می باشد.

زاهدیان اظهار داشت: شهر کرمان با 18 هزار مترمربع در تولید پته در استان کرمان جایگاه نخست را  داراست.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار نفر از هنرمندان هنوز بیمه نشده اند تصریح کرد: از برنامه های اصلی میراث فرهنگی در سال جدید بیمه مابقی هنرمندان پته دوز و ارائه تسهیلات جهت راه اندازی کارگاههای پته دوزی می باشد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: در سال 90 پته کرمان به ثبت میراث ناملموس ملی از طریق شورای ملی ثبت میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری رسید.

وی در پایان یادآور شد: میزان تولید پته در استان کرمان به دلیل حمایت از صنعتگران به صورت خدمات بیمه ، نمایشگاه و آموزشگاههای آزاد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است./س

برچسب ها: تولید ، پته ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.